Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline74
#184101
Hebben we gister bedacht dat we vandaag de hele dag zelf iets gaan samenstellen ;D. Normaal gesproken krijgt hij drie keer per dag Bibi.

De planning was:
's morgens fruitprutje met kwark ongeveer 150 gram
Lamslapjes ongeveer 200 gram met 50 gram groentemix :D

's middags kipfilet ongeveer 200 gram met 50 gram groentemix ;)

's avonds runderhart ongeveer 200 gram met 50 gram groentemix en als toetje twee kippennekken :)

Lopen we dus door het park is Cujo opeens weg midden tussen de bosjes waar ik bijna niet kon komen. En ja hoor meneer dacht we gaan zelf samenstellen nou dan neem ik maar een konijn :o. Nu vragen wij ons af moeten we hem dan nog eten geven ik weet niet hoeveel konijn hij heeft opgegeten maar volgens mij wat ik zo gauw zag in iedergeval de poten. En kan dit kwaad? ???

Nou hopelijk hebben jullie raad.

Jacqueline
Door yalla
#184106
Nou Jacqueline, honden die vers krijgen hebben hier helemaal niets van over het algemeen ;D
Door Lizzy
#184116
Tja, moeilijk te zeggen, hoeveel konijn hij op heeft gegeten... ik zou hem gewoon zijn normale portie geven. Of het kwaad kan? Nou, honden zijn vieze, smerige, aaseters en over het algemeen houden ze er niks aan over hoor. Soms krijgen ze wat dunne ontlasting ervan maar meestal merk je niks.
Door Lizzy
#184136
JaDi74 schreef: Ok dan heeft meneer vandaag gewoon een extratje gehad zullen we maar denken.

Bedankt voor de reacties.

Jacqueline
Ja, ik ben bang van wel ;D....

Voor jou een smerig extraatje, voor hem waarschijnlijk kostelijk ;D
Door Nelly
#184710
Haha, die Cujo, een lekker klein wit wolfje! 8) Meid maak je niet ongerust, maar geniet van dit soort dingen, en gun hem dat stuk konijn als extraatje 8) (ps. Leer hem trouwens wel dat-ie nIEt mag jagen als jij het niet wilt. Anders krijg je vandaag of morgen toch problemen met jachtopzieners ed.)
Door Jacqueline74
#184834
Nelly schreef: Haha, die Cujo, een lekker klein wit wolfje! 8) Meid maak je niet ongerust, maar geniet van dit soort dingen, en gun hem dat stuk konijn als extraatje 8) (ps. Leer hem trouwens wel dat-ie nIEt mag jagen als jij het niet wilt. Anders krijg je vandaag of morgen toch problemen met jachtopzieners ed.)
Nee hij heeft niet gejaagd het konijn was al dood en lag dus midden tussen de bomen waar ik niet kon komen. Hij heeft er smakelijk van gegeten. Ik ging een beetje over mijn nek maar ja ik wil toch zelf dat hij vers eet.

Jacqueline
Door yalla
#184898
JaDi74 schreef:

Nee hij heeft niet gejaagd het konijn was al dood en lag dus midden tussen de bomen waar ik niet kon komen. Hij heeft er smakelijk van gegeten. Ik ging een beetje over mijn nek maar ja ik wil toch zelf dat hij vers eet.

Jacqueline
Ik weet niet waar het was Jacqueline, maar denk erom dat er momenteel in het Van Tuijllpark konijnen met bosjes dood neervallen en ik heb nog niet gehoord waar dat aan ligt (misschien weet Lizzy dat ???). Deze konijnen zijn niet interessant voor Rover en dat zegt mij genoeg; hij snuffelt er aan en trekt er bijna letterlijk zijn neus voor op. Ben dus bang dat ze toch één of andere ziekte bij zich hebben en da's natuurlijk wel oppassen geblazen..... :(
Door Lizzy
#184905
Volgens mij heerst er weer het longvirus VHS (viraal haemorrhagisch syndroom). Het is zelfs zo erg dat het konijn op diverse plekken uitgestorven is. Daarom was de dierenbescherming ook weer helemaal niet blij dat er dit jaar toch weer op konijnen gejaagd mag worden....
Door yalla
#184921
Lizzy schreef: Volgens mij heerst er weer het longvirus VHS (viraal haemorrhagisch syndroom). Het is zelfs zo erg dat het konijn op diverse plekken uitgestorven is. Daarom was de dierenbescherming ook weer helemaal niet blij dat er dit jaar toch weer op konijnen gejaagd mag worden....
O gatver. Is dat gevaarlijk voor honden?
Door jelle
#184924
Er heerst zowel VHS als Myxomatose in Nederland. Beiden zijn besmettelijke virusziekten waar niet ingeënte konijnen massaal aan dood gaan. VHS is naar mijn indruk een beetje over zijn hoogtepunt heen, maar Myx heerst volop (onder andere bij ons in de buurt; ik werk voor de opvang van konijnen en knaagdieren hier en we hebben er al een aantal aan verloren). Een konijn dat doodgaat aan Myxomatose zal vreselijk ontstoken ogen hebben, dat is zelf in dode toestand nog wel herkenbaar. VHS geeft iha bloedingen uit neus, anus etc. in terminaal stadium.

Ik denk op zich niet dat honden risico's lopen hierdoor. Fris is wel duidelijk anders. En ik denk wel dat je de ziekte heel goed kunt verspreiden op deze manier, in ieder geval de VHS want dat waait sowieso over doorheen.

Beide ziekten kunnen overigens ook gemakkelijk huisdier-konijnen tot slachtoffer maken, zowel als ze binnen als als ze buiten zitten. In laten enten dus, als ze niet bedoeld zijn als BARFmateriaal!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#184937
Hier heerst ook myxomatose en VHS. Een gezond, zelf gevangen konijn wordt door het geboefte hier gezien als delicatesse, maar een exemplaar dat aan één van deze ziektes het loodje heeft gelegd, wordt zelfs door Boeffie (de grootste vreetzak van de drie) niet opgegeten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door