Chispa heeft een hele bult op de plek waar hij tegen Weil geënt is. Is dat normaal?
Hij heeft er geen last van denk ik.
Moderator: Lizzy
Staftime schreef: Hou het maar goed in de gaten.Kwam dat dan ook nadat de bult volledig was weg getrokken? Er is namelijk niets meer te zien en voelen.
Slechte ervaring hier, de bult (onsteking) werd een fibrosarcoom (kwaadaardig gezwel)
Sher schreef: Kwam dat dan ook nadat de bult volledig was weg getrokken? Er is namelijk niets meer te zien en voelen.Van wat ik op ineternet lees zou het niet moeten kunnen nadat de bult volledig weg is getrokken.
Staftime schreef: Van wat ik op ineternet lees zou het niet moeten kunnen nadat de bult volledig weg is getrokken.Eigenlijk had jouw DA Julia gewoon niet meer moeten vaccineren. Dat is natuurlijk achteraf en achteraf is een koe in z'n kont kijken maar ik vind het eigenlijk best wel heel jammer dat jouw DA haar 'gewoon' heeft gevaccineerd.
Toch is dat bij Julia wel het geval geweest vorig jaar.
Ze heeft een paar weken een bult gehad op de plek van de enting, die wegtrok.
Toen later ineens weer een heel klein bultje op die plek ontstond, en die groeide erg snel.
Bij onderzoek bleek het dus om een fibrosarcoom te gaan, en deze had al een uitloper die gelukkig nog nergens in was gegroeid.
Want dat is de pest met deze tumoren, ze krijgen uitlopers die overal in het lichaam terecht kunnen komen en nieuwe tumoren veroorzaken.
We waren er dus op tijd bij gelukkig.
Maar ik ben dus heel bezorgd nu, want ook onze Julia heeft nu weer een reactie op de enting, een bult, de da zegt dat er niets aan de hand is als het binnen enkele weken wegtrekt, maar ik geloof ze niet, want mijn ervaring leert me iets anders.
Lizzy schreef: Eigenlijk had jouw DA Julia gewoon niet meer moeten vaccineren. Dat is natuurlijk achteraf en achteraf is een koe in z'n kont kijken maar ik vind het eigenlijk best wel heel jammer dat jouw DA haar 'gewoon' heeft gevaccineerd.Betekent dit dat ik Chispa nu niet meer tegen Weil kan laten enten?
Lizzy schreef: Eigenlijk had jouw DA Julia gewoon niet meer moeten vaccineren. Dat is natuurlijk achteraf en achteraf is een koe in z'n kont kijken maar ik vind het eigenlijk best wel heel jammer dat jouw DA haar 'gewoon' heeft gevaccineerd.Ja, de da heeft de link tussen de enting en de tumor niet gelegd, daar ben ik zelf achter gekomen door te zoeken op internet!