Phhhooooeeee, wat een boel moeilijke vragen

, ik probeer je een antwoord te geven, maar ik begin ook nog maar net, dus ik hoop dat de meer ervaren Barfers ook reageren, want ik maak nog weleens fouten

.
Mayka schreef:
Komend weekend (en voortaan elk weekend) wil ik voor Mayka de maaltijden zelf gaan samenstellen. Nu heb ik hier gelezen dat het dan niet persé kompleet hoeft te zijn omdat ze de rest van de week Cb krijgt. Ik wil haar dan één keer spiervlees of pens geven met als toetje bot en één keer vis.
Nu de vragen:
- welke hoeveelheden hou ik dan aan voor spiervlees of pens en wat voor soort? (ze krijgt per dag ongeveer 650 gram Cb)
Ik zou die dag dan ook in totaal ongeveer 650 gr. geven. Dus incl. groentemix, evt. een eitje en botten, de hoeveelheid vlees is niet zo heel erg belangrijk, zolang die maar minimaal gelijk is aan de hoeveelheid bot, dit ivm kans op verstopping.
Zelf denk ik erover om eens in de paar weken alleen maar een hele lap pens van ongeveer een kilo tegeven, met dan 's morgens een groentemix met ei. Dus op zo'n dag kan Gitte zich een keertje klem vreten

. (normaal krijgt ze 550 gr. CB per dag)
- welk bot kan ik na de maaltijd geven? (ze kreeg normaal in het weekend na de Cb een lamsrib)
Je kunt die lamsrib blijven geven, als je maar een beetje rekening houd met de totale hoeveelheid bot, dat die niet al te groot word. Maar je kunt ook kippenvleugels geven, of kalsribben.
- kan ik een hele maaltijd uit vis laten bestaan en kan dat één soort zijn?
Daar zat ik een tijdje geleden ook mee, ik heb dat opgelost (met dank aan Lizzy) door de ochtendmaaltijd te vervangen door groentemix met ei en hüttekase, en de avondmaaltijd alleen maar vis, volgens mij mag je verschillende soorten door elkaar doen hoor.
- moeten sardines, haring en kabeljauw ook eerst ingevroren zijn geweest?
Zeevis hoeft volgens mij niet ingevroren te worden, alleen zoetwatervis dacht ik.
- is het verstandig/nodig om aan de maaltijden nog groente en/of hutenkase aan toe te voegen?
Dat kan, maar hoeft niet. Ik vind het anders zo saai worden, maar heb het niet aan Gitte gevraagd

, denk dat het voor je hond niet veel uitmaakt.
Veel plezier met knutselen