Hoe vaak moet je ontwormen bij een pup?
En vanaf welke leeftijd niet meer?
( ik ontworm mijn volwassen honden niet meer)
Moderator: Lizzy
steff schreef: wij ontwormen pups van 2 tot 6 maanden oud elke maandwat jij doet heeft totaal geen waarde , ik weet niet wie jou zoiets heeft wijs gemaakt , jou hond kan nog boemvol wormen zitten als jij dat zo doet.
van 6 tot 12 maanden elke 2 maand en daarna op volwassen leeftijd elk jaar 1 keer
we ontwormen volwassen honden ook nog elk jaar vlak voor het vorstseizoen aanbreekt omdat de pups vrij rondlopen in de weides van de volwassenen
M.P schreef: wat jij doet heeft totaal geen waarde , ik weet niet wie jou zoiets heeft wijs gemaakt , jou hond kan nog boemvol wormen zitten als jij dat zo doet.ben wel benieuwd hoe je aan die wijsheid komt
als je hond wormen heeft moet je de cyclus van de worm volgen en een3 a 4 maanden achtereen ontwormen, dan zijn ze wormvrij , hangt ook af van wat voor worm hij heeft.
sommige ontwormingskuren moet je 5 dagen lang geven voor er zeker te zijn dat het geholpen heeft.
1 maal per jaar is gewoon een giftabletje geven voor de lol.
maar ja , ieder zijn idee
groetjes
steff schreef: ben wel benieuwd hoe je aan die wijsheid komtwijsheid , dat is geen wijsheid , dat is realiteit ,
de methode die ik toepas is gewoon zoals ik het ken en ook goede resultaten mee heb.
saluki schreef: Pups ontworm ik met drie , zes en negen weken tegen spoelworm. Uiteraard is de moeder ontwormd voor de dekking.Ik hijs dit topic even op....
Na twaalf weken krijgen ze een grote wormkuur (nooit tegelijk met entingen geven!) Daarna ontworm ik alleen als ik het vermoeden heb dat er wormen zijn, en dat is eigenlijk nooit.
Je kunt inderdaad de ontlasting laten onderzoeken, dit is veel beter voor je honden
Ik heb een dierenarts gehad die zei nadat ik had gevraagd om een kuur, hebben ze wormen dan? volgens mij niet dus hoef je het ze ook niet te geven allemaal onzin.
Ik heb wel geleerd en gelezen dat als een teefje zwanger is, er dan een eiwit rijker milieu is in haar lichaam en dat dan wormeitjes zich beter ontwikkelen.Groet
Badu schreef: Ik hijs dit topic even op....Ik ontworm sowieso niet voor de dekking. Maar het wordt afgeraden een teef tijdens de dracht te ontwormen, dat zou ik dus zeker niet doen. Ik ontworm moeders met de pups mee, dus een x-aantal weken na de bevalling.
Als dit laatste het geval is, hoeveel zin heeft het dan een teef voor de dekking te ontwormen?
Is het dan niet zinniger de teef een week voor de bevalling te ontwormen? En welk middel zou dan het meest geschikt zijn?