Roosje, die nu 19 daden drachtig is waarschijnlijk, heeft lintworm. Waarschijnlijk via het eten van besmet kattenpoep. Heeft iemand ervaring/advies??
Kan ik haar ontwormen? Zal morgenochtend sowieso mijn DA bellen...
Moderator: Lizzy
Ariënne schreef: Mijn DA zegt dat Milbemax wel kan, maar we moeten dan wel zeker een week wachten. Ik mag wel knoflook geven en daarnaast geef ik kokosolie, dat ook een ant-worm effect zou hebben.Nou, daar krijgen ze geen wormen van hoor
Zo kan ik het misschien een tijd uitstellen, zolang het niet te gek wordt.
Het is hopeloos hier met de katten die lintworm-besmette muizen eten buiten en de honden die dat kattenpoep weer zo smakelijk vinden.
De DA adviseert Roosje aangelijnd uit te laten. Tja, en dan zou ik delen van de tuin ook verder af moeten zetten met gaas.
Ik hoop niet dat de dieren (ook) wormen krijgen door het Carnibest vlees... ???
:rolleyes2:
Ariënne schreef: Roosje, die nu 19 daden drachtig is waarschijnlijk, heeft lintworm. Waarschijnlijk via het eten van besmet kattenpoep. Heeft iemand ervaring/advies??Ook zorgen dat je zelf niet besmet wordt met die lintwormeitjes. levensgevaarlijk voor de mens. gaat in de lever zitten
Kan ik haar ontwormen? Zal morgenochtend sowieso mijn DA bellen...
Aquillo schreef: Ook zorgen dat je zelf niet besmet wordt met die lintwormeitjes. levensgevaarlijk voor de mens. gaat in de lever zittenHmmm is dat niet de vossenlintworm waar je het over hebt?