Mogen honden mosselen hebben?
En dan de mosselen die voor het koken al open zijn, dus niet meer voor menselijke comsumptie...
Denk het niet he?!?
Dus gewoon de prullenbak ingooien, of kan het toch wel?
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Die mosselen zou ik al helemaal niet geven. Een mens kan er heel ziek van worden (van een rotte mossel) maar een hond ook. Een hond kan trouwens (net als een mens) ook allergisch zijn voor schelpdieren. Je zou dus een goede mossel kunnen geven, maar geef er eerst 1 en wacht dan eens een dagje af.Ok, dan weet ik genoeg
MarijeJoanne schreef: Mogen honden mosselen hebben?ja hoor,mijn hond maakt ze zelf open op het strand en vreet de mossel eruit.doet ie al jaren en nog nooit ziek gewees.
En dan de mosselen die voor het koken al open zijn, dus niet meer voor menselijke comsumptie...
Denk het niet he?!?
Dus gewoon de prullenbak ingooien, of kan het toch wel?
Lizzy schreef: We hebben het hier over mosselen die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie.??? ???
Lizzy schreef: Ik heb nergens gezegd dat je geen mosselen kunt geven. Ik zeg alleen, omdat jij van plan was de niet-goede mosselen aan je hond te geven: doe dat niet. Geef geen bedorven mosselen aan je hond. Je weet maar nooit of hij er ziek van wordt. En van 'gezonde/goede' mosselen zeg ik "probeer het eens maar geef er niet al te veel tegelijkertijd". Sommige mensen EN sommige honden zijn allergisch voor mosselen.Nee, dat had ik wel begrepen.
Lupa schreef: ik kook mijn mosselen altijd met uiene erbij, nooit zswart geworden, maar ik heb ook nog nooit een bedorven optwee dikke uien
jeanne schreef: twee dikke uienOh Jeanne, ik proef ze al.Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
flink wat wortelen
en wat prei
flesje donker bier
mosseltjes erin
15 minuutjes laten koken
tafel dekken
en smullen maar