Nu vertrouw ik het iets meer dan een paar weken geleden, nu zijn ze versvoer gewend (vvv en zelf samen stellen), dus de ph-waarde in de maag zal gedaald zijn als het goed is, en het zal er toch eens van moeten komen

Al vind ik het nog steeds een beetje eng.
Laatst al een kleine kippenpoot gegeven (kuiken nog wattes), helemaal in stukjes geknipt en geslagen.
En sinds vorige week zit ik weer op school, en als ik naar school toega, kom ik langs een Islamitische slager.
En nog steeds hebben we eigenlijk geen ruimte in de diepvries, maar ik kon het niet laten....
Dus even naar binnen gegaan en gevraagd of ze restafval hadden, botten met eventueel een beetje vlees.
En jahoor, dat hadden ze.
Hele plastic zak vol heb ik meegekregen.
Gratis, altijd (haha, ze praatten een beetje gebrekkig Nederlands).
Als ik het goed begrepen heb, was het van lam.
Er zit van alles in, grote botten, wat kleinere, aan sommige nog best een beetje vlees, de andere zowat kaal, paar kleine stukjes vlees.
Iets wat lijkt op een schouder, volgens mijn moeder nog een soort merg iets (voor mij niet defineerbaar, volgens mijn moeder merg), en iets wat volgens mij op een bekken lijkt.
Dat merg lijkend iets, heeft Max al op.
Beide honden ook een stukje vlees, Max was er gek op, wou nog wel meer (was alleen maar even om te kijken of ze het aten, geen maaltijd), en Gizmo at het met lange tanden (eerst helemaal niet, rook eraan en liep weg, toen ik het in kleine stukjes had gesneden, met moeite).
Nu zit alles in de diepvries.
Hoe/wat/waar ik dat met die botten ga doen, weet ik nog niet, vind die botten erg groot en ze lijken me niet met een hamertje kapot te slaan (en ook niet met een snoeischaartje kapot te knippen

Moet dit trouwens enige tijd in de diepvries?
Of kan dat zo gegeven worden?
En wat kan er precies gebruikt worden en wat niet?
En hoe omschrijf je pens?
Ze kenden het niet, vroegen waar het zat in het dier en welk dier.
Nou, volgens mij zit dat in elk dier, maar waar precies?
Wat is het Islamitische (Turkse) woord ervoor?
Pens moeten ze toch ook hebben?
Want ze slachten zelf, dan komt de pens er toch ook uit?
En wat zou ik daar nog meer vandaan kunnen halen?
Hart hadden ze volgens mij wel.
Is dat goed te gebruiken?
Maargoed, ben al lang blij dat ik dit zo gratis heb meegekregen