Cas krijgt een heftige week qua zooi in zijn lijf. Hij moet zowel ge-ent worden, als anti vlo en ontworming. Daarbij heeft hij vannacht een MEGA berg poep geproduceerd - jawel, in huis en jawel, op de vloerbedekking Hij heeft dus (weer) diarree.
Heel fijn.
Ik ben al laat met de inenting omdat ik daar eerst wat meer van af wilde weten. Zonet gewapend met wat kennis naar de DA gegaan, ze geven daar inderdaad een grote coctail die drie jaar 'geldig' is en herhalen dan jaarlijks alleen de weil. Dus dat klinkt in ieder geval goed. Enige nadeel is dat er 'een beetje' tegen kennelhoest in zit, die zou voor mij niet hoeven maar daar heb ik dus geen keuze in. Het is in ieder geval geen volwaardige vaccinatie, hij is niet geldig voor pensions dus de hoeveelheid zooi valt mee denk ik dan.
Verder moet hij ontwormd worden omdat ik sterk het vermoeden heb dat hij wormen heeft. En daar hoort ook ontvlooiing bij.
Vanmiddag krijgt hij de enting, over 1 of 2 dagen staat dan de anti vlo gepland en dan ergens in het weekend ofzo de ontworming.
Mijn arme lieverd kan daarna dus wel wat ontgifting gebruiken
Ik zat te denken om probiotica te geven en vanaf volgende week voorzichtig wat chlorella. Met beiden heb ik geen ervaring, noch bij mezelf noch bij Cas. Ja, wat kefir, maar verder niks.
Ik heb probiotica van A. Vogel gevonden en via barfplaats de site chlorella-alg.com waar ik wat poeder zou willen bestellen.
Kort samengevat is mijn vraag: goed idee?