Ik schrijf helemaal niet dat (de campinghoudster in dit geval ook) iets met beslag te maken had, ik schrijf alleen dat wij nu in totaal 3x om de boekjes zijn gevraagd en dat in ruim 20jaar honden valt dat nogal mee, maar het gebeurd dus wel.
De 1e keer was in de Bourgonje, en op deze camping/bungalow park mochten volop honden, helemaal geen probleem.
Maar de eigenaresse, die zelf honden had, had het jaar ervoor te maken gehad met Parvo bij haar (jonge) honden, zij vroeg beleefd doch dringend of zij de papieren van onze hond mocht zien, tuurlijk kan je dat weigeren, maar dat is in Frankrijk niet altijd een goed idee, de burgermeerster staat zo voor je neus in zo'n klein dorpje, en aangezien wij niets te verbergen hadden............... geen idee wat er gebeurd was als we geweigerd hadden. We hebben er een zeer prettige vakantie gehad, en voelde ons zeer welkom trouwens, toch niet meer dan terecht dat je daar dan over spreekt als iemand zo'n nare ervaring heeft gehad.
De 2e keer was door de politie zelf, onze hond was aangevallen door een Franse hond, maar die man maakte zo'n stampij, dat hou je niet voor mogelijk, terwijl zijn hond niets had, en onze Boy een forse wond boven 1 van zijn ogen. Bovendien was die van hem zeker 30-40kg, een grote reu, en ons hondje een kruising poedelxkerrybleu van 12kg en die was niet begonnen, maar liep wel los (en de zijne schoot los)
Een hoop ellende, want zijn hond zat onder het bloed en hij belde gelijk de politie, bleek het van onze hond te zijn die dus die behoorlijke wond op zijn kop had. De politie vroeg om onze papieren en die van onze hond, ik moet zeggen dat wij met de politie in frankrijk niet zulke fijne ervaringen hebben, toeristje pesten was duidelijk hier het motto
In Duitsland moesten we een da bezoeken omdat onze hond had behoorlijk zware diarree, de dierenarts vroeg om zijn paspoort met inentingen (en ik vond dat heel terecht) en was blij dat hij volledig geent was omdat er dus een ziekte heerste, welke zou ik niet meer weten.
De dierenarts was blij en heeft ons en onze hond op een zaterdagmiddag fantastisch geholpen.
Geen idee wat er gebeurd als iemand ziet dat je hond niet naar de eisen van de wet is ge-ent, maar ik denk persoonlijk dat je een hoop ellende zou
kunnen krijgen. En dus.......... nemen wij geen risico. Ik zal dit jaar met onze da overleggen wat voor onze hond nu nodig is, omdat hij in 2009 geheel geent is. Weil zal hij zeker krijgen, misschien is de rest niet nodig voor Duitsland omdat Rabies 3 jaar geldt.
Maar dus nogmaals, het gebeurd wel, en ik neem geen risico, das het me niet waard