Bij Max, de schrokop, ging alles goed, al keek hij er eerst wel raar na (krijgt normaal altijd fijner gesneden, nu krijgt hij ook niet zoveel, dus zo groot was het ook nog niet).
Pakte het stuk vlees ook uit de bak, en legde het op de vloer neer, waarna hij eerst de rest van de bak leeg at en daarna weer verder met het vlees ging.
Gizmo was toch echt van plan om eerst het vlees op te eten.
En dat liep dus bijna niet goed af.
Het bleef vast zitten in zijn keel.
Hij kwam ook zeer sneu naar me toe lopen.
De schrik sloeg me echt om het hart.
Eerst zijn bek open gemaakt, maar zag er al niks meer uitsteken.
En toen maar over zijn keel wrijven.
En na een paar keer slikken, was het blijkbaar weggegleden.
Toen was hij het hele drama ook alweer vergeten, want hij liep meteen weer naar zijn voerbak om de rest op te eten.
Maar bah, dat was behoorlijk schrikken.
Nu hoorde ik later op de avond dat ik het ook helemaal niet eruit had mogen trekken (als dat al mogelijk was geweest), want dat had zijn slokdarm kunnen beschadigen.
Nou, liever zijn slokdarm beschadigd dan de hond laten stikken.
Maar gelukkig was het maar een paar keer slikken over.
Volgende keer dus maar weer het vlees heel fijn snijden, brrr.
En toen kwam ik net thuis van een feestje, kom ik binnen, gingen die 2 toch vechten.
Had ik de een los van de ander, zat de ander wel weer vast aan de een.
Toen maar half uit laten vechten, en op een gegeven moment kwamen ze los van elkaar en konden we ze uit elkaar trekken.
Gizmo heeft er niks aan overgehouden, Max zat onder het bloed.
Meerdere wondjes op het hoofd (ook korstjes van oude wondjes eraf wat dus weer opnieuw ging bloeden) en een tand door het oor.
En dat bloedde dus flink, hield ook niet op.
Schoongemaakt, betadine erop en maar een verbandje er om heen.
De eerste keer had ik het bijna goed zitten, moest nog 1 plakbandje (tape oid) en toen ging hij met zn koppie schudden, dus lag het er weer af.
De 2e keer had ik er zoveel plakband omheen gedaan, daar moet hij het vanacht wel mee redden

Beide honden laten uitvechten was geen goed idee, ze weten beide niet van ophouden en zeker Max komt er niet ongeschonden vanaf.
Zijn koppie zit onder de wonden (nu heeft hij ook een heel dun vel en bloed snel), van vanavond en eerder.
Ook heeft hij al eerder een flinke jaap in zijn oor gehad (van het 1e gevecht tussen hun 2), waar hij nog altijd een bobbel van heeft zitten.
Uit laten vechten hebben we al zo vaak laten doen, maar het helpt niet.
Beide zijn dominant, maar Gizmo meer, daarbij is hij sterker en groter en weet ik veel wat meer, maar Max denkt hetzelfde.
Hij zou zich over moeten geven, maar hij weet niet van ophouden.
We kijken het altijd even aan, maar op een gegeven moment moet je toch wel weer ingrijpen.
Daarna een voor een naar buiten laten en dan mogen ze beide buiten afkoelen.
En als ze weer binnen komen, dan is het meestal weer over.
Wat de aanleiding van vanavond was? Echt geen idee.