Lizzy schreef:
Tamme kastanjes?! Mmmm, lekker....!
De homeopathisch dierenarts vander Eynde vindt tamme kastanjes het einde voor honden. Dus je kunt ze heel goed geven. Zie ook deze link:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=802
Tamme kastanjes worden twee keer genoemd! Nou is alleen het beroerde dat ik niet weet of dat rauw, gekookt of iets anders is..... . Ik zal vanavond gelijk kijken of JdBL er iets over schrijft! In ieder geval niet weggooien, die tamme kastanjes !
Dank je Lizzy, maar dat bericht had ik al gevonden, er word idd niets gezegd over pureren oid
. Vandaar mijn vraag. En nee, ik gooi ze zeker niet weg, ze gaan door de groentemix, da's zeker (en waarschijnlijk dan maar gepureerd).
ziggy schreef:
Ziggy en Yoko gaan zelf mee tamme kastanje rapen in het bos. Zij pellen ze en eten ze rauw op.
Hoe bedoel je dat Vic? Halen ze zelf die stekelbast eraf? Gitte vind dat namelijk teveel prikken, of zoeken ze juist die kastanjes op die al uit de bast/bolster? zijn?
Wij, de baasjes, verzamelen de kastanjes in een zak en zullen die zo snelmogelijk pellen, het pellen gaat sneller als ze nog heeeeeeeeel vers zijn.
Met pellen bedoel ik niet enkel de bruinepel en de vliesjes ook de tweede bescherming moet eraf aals je geen rare smaak wil.
Dan de ganse boel pureren en portioneren, vervolgens alles in de vriezer.
Idem met beukennootjes.
Groet,
Vic.
Ik dacht juist dat ik ze eerst een tijdje moest laten liggen, om te 'rijpen'
, niet dus. Ik ga morgenochtend meteen even kijken of er weer verse liggen, want ik was toch al van plan om morgen groete- en fruitmix te maken. En dan pureer ik ze denk ik maar.
Bedankt voor de tips