Deesje schreef:
je kunt je schema nog steeds aanhouden hoor.. buiten het feit dat je grote kans hebt dat die vaccinatie niets uitgericht heeft kun je nog steeds doorgaan met het schema zoals je het zelf gepland had.. zelf zou ik ook een titerbepaling (of 2) doen.. eventueel met 9 weken, en daarna met 12 weken.. dan weet je ook zeker of je met 12 weken nog moet vaccineren...
ik heb er met mijn hond voor gekozen hem uberhaupt niet te laten vaccineren en de eerste met 12 weken te doen.. daarvan blijkt achteraf enkel de hondenziekte aangeslagen te zijn.. dus misschien nog te vroeg.. of niet... maar ik zou denk ik nu met 9 weken titeren, dan evt nog een keer met 12 weken en zo nodig een aantal weken later nog eens.. dan proberen 1 keer te vaccineren (DHP) en verder niets...
je zou ervoor kunnen kiezen de lepto ook niet te doen.. ik weet neit of je een veel zwemmende hond krijgt maar zeker nu de winter eraan komt en puppies nog moeilijk hun temp op peil kunnen houden gaat ie misschien niet zwemmen en zou je de lepto zo ver mogelijk vooruit kunnen uitstellen...
De lepto dat is eigenlijk waar ik het meest over twijfel ivm de risico's. Die zijn nu inderdaad minder in de winter maar een pup is ook constant bezig met tandjes krijgen en daarna wisselen, dit is toch ook een risico omdat er dan steeds wondjes zijn. Water drinken tijdens een wandeling kan dan al voldoende zijn, toch? Dus ik twijfel eigenlijk al over lepto met 16 weken, het betekend dat je steeds op je hoede moet zijn bij water tot die tijd maar dat lukt niet altijd. Ik vind het echt een moeilijke beslissing. Want aan de andere kant wil ik niet onnodig vaccineren.
Nog een vraagje over de titerbepaling, moet je die apart voor elke ziekte laten doen en zijn de kosten dan ook per ziekte??