Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#162546
Hai Allemaal,

Ik wil morgen avond als afsluiting van een vakantieperiode van een hond (die altijd al BB eet) een maaltijdje zelf maken.
Nou weet ik wel dat het dan niet zo nauw komt met percentage enzo, maar als de honden dit maaksel lekker vinden, dan wil ik dat voor Chasey zeker 1 keer in de week doen, dus vandaar.

250 gram Pens
140 gram Kipfilet
100 gram Runderpoulet
1 ei met schil

Wie kan mij vertellen of dit een beetje goed is en of ik dat dus wekelijks 1 keer aan chasey kan geven.
Normaal eten ze dus nu allebei BB en dat krijgen ze 'sochtends ook gewoon.
Door Lizzy
#162566
Voor 1 dag lijkt het me ook prima hoor! Hoewel ik zelf de voorkeur geef aan dingen te geven die niet in versvlees zitten. Pens zit er voldoende in Bibi. Ik zou dus zelf liever spiervlees of vis geven. Ei is altijd lekker. En dit maaltijdje bevat natuurlijk geen calcium he... Kun je niet beter wat kipkarkas geven met wat runderpoulet en een ei? (omdat je goed toegang hebt tot kip :D). Ach, 1 dagje zonder kan natuurlijk ook wel he!
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 08 sep 2004, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
#162665
dit is dus voor alleen 's avonds aangezien de Ridgeback een kilo BB eet per dag, krijgen ze allebei 's ochtends een pond BB en dan 's avonds dat mixje.

Voor Chasey kan ik idd dan wel een keer een kuiken erbij geven en dan de pens en de kipfilet weglaten. Denk idd dat het dan beter uitkomt met alle verhoudingen zeg maar.
Ach het is een soort van toetje na een week logeren. ;D

Zal het dus niet vaker geven denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door