Vandaag iets heel rottigs meegemaakt. De honden hadden gisteren aan koeienknieen gekloven. Vanmorgen na het ontbijt gooide Penny alles wat ze net had gegeten er weer uit. Ze gedroeg zich abnormaal, op de rug rollen, tegen muren gaan liggen enz. Ze stond ook wat bol. De da gebeld en we konden meteen komen. Ze voelde iets diks in Penny's buik. Foto's gemaakt en daarop was een groot wit ovaal geval te zien [bot waarschijnlijk] Ik mocht naar huis met de instructie haar vette melk en evt olijfolie te geven om de massa wat vloeibaar te maken. Ook korte wandelingetjes. De twee uren erna ging het bergafwaards, ze kreeg meer pijn, kreunde en ging nog boller staan. Weer gebeld. Meteen komen en opereren.
Na 2 lange uren belde de da op, we waren net op tijd. De darm stond op punt van perforeren er zat al een ontsteking te beginnen en al wat vocht in de buikholte. Het was allemaal bot...Dus mijn schuld dat ik gisteren de botten niet eerder heb afgepakt. Ik kan me zelf wel wat doen.....Het is een zware operatie geworden want toen de grote klomp eruit was bleven de darmen dood , bij de blindedarm zat ook een klomp, toen die eruit was kwamen er weer darmgeluiden. De eerste 24 uur mag ze alleen bouillon daarna wat gepureerde kip. De da over botten: ik heb het zelf ook bij mijn cairn gehad, heel vervelend, maar aan de andere kant botten zijn ook zo goed. Hij wilde dieet voer meegeven maar verbeterde zichzelf meteen, omdat ik rauw voer.
Voorlopig hier geen bot meer en als ik het weer doe dan alleen nog maar eens een mergpijpje.
Penny is nu weer thuis en ligt bij te komen.