Netty schreef:
meisjes, meisjes, meisjes, ik heb hier te maken met kook analfabeten ;)klapstuk is rundvlees
of ik moet als Leidse jaaaaarren iets anders hebben gegeten
het komt van de koeienborst en is doorregen met vet, maar je kunt het gewoon aan je hond voeren, niks mis mee, hele volksstammen hebben het gegeten
Neem me niet kwalijk!!!
Ik meende dat er ook varken/hamlappen zijn wat klapstuk genoemd word,maar zo niet ...dan is de runderklapstuk toch geweldig om te geven ???
ik geef de kalkoennekken hier zo! Ik heb labradors dus geen kleine hondjes en dat krijgen ze volgens mij echt niet in 1 keer ingeslikt. Dat ding is 30 cm groot en op het dikste 8 cm dik ofzo!
Ik heb ook geen mini hondjes Ann,maar je staat er van versteld als je ziet hoe groot de stukken zijn die door 'n honden keelgat kunnen gaan!
Omdat ik zag dat mijn honden TE vlug aan 't werk waren met 'n hele kalkoennek,vond ik het veiliger om ze toch maar af te pakken...dat lukte wel bij Cissy,maar Tor zette het op 'n lopen zogauw als hij dacht dat ik TE dicht bij hem kwam om de nek af te pakken.
Hoe dichter bij ik kwam..hoe vlugger hij ging slikken..
Omdat hij besloot dat ie het dan liever zou doorslikken dan aan mij te geven,werd de halve nek (dikke eind)
al korend en uche-uche met horten en stoten TOCH naar binnen gewerkt...hij moest goed slikken voordat het ver genoeg doorgeslikt was,en door zijn keelgat was,en ik hield mijn hart vast tot dat ie weer gewoon ademde..
En DAT was genoeg reden om ze hier NOOIT meer de HELE kalkoennek te geven!
Zoals ik al schreef...wanneer je 'n hond hebt die met kleine beetjes tegelijk z'n RMB's eet,en er minstens 'n half uur over doet om 'n kalkoennek op te kluiven dan hoef je niks te malen,maar wanneer je schrokkers hebt zoals ik,die alles zo vlug mogelijk naar binnen werken dan krijgen ze echt geen ongemalen kalkoen nek meer.
Van de week toevallig ook weer opnieuw de hele vis geprobeerd met als resultaat dat de vis(makreel)die in 5 tellen was verdwenen, er binnen 10 minuten weer in 3-4 grote stukken weer uit komt.
Vind ik dus OOK makkelijker om te malen