Moderator: Lizzy
erica kellenbach schreef: Ik ben nieuw op deze site. Ik heb vroeger wel eens iets gelezen over Barf en dat sprak me wel aan. Mijn dierenarts haalde mij echter over om mijn hond(cairnterrier, 2 jaar oud) toch maar alleen brokken te geven. Ze vindt dat echter niet lekker en ze ziet er ook niet mooi uit. Dusben ik vlees gaan geven, met een paar brokjes. Nu wordt ze dik. Wat kan ik het beste doen om langzaam-aan te wennen? Is groente met vlees goed?Hi Erica,Wekom op BP!
erica kellenbach schreef: Reuze bedankt voor jullie snelle reactie. Ik geef Dimple nu 125 gr rauwe pens (in pakjes van de dierenwinkel, is helaas niet maar aan het stuk te krijgen), hart, (kippen)lever en een flinke groentelepel fijngemalen rauwe groente. Moet ik daar nog vitaminen en/of gistocal aan toevoegen?Mag ik vragen waarom je niet eerst een kompleet vers voer geeft en dan het zelf samenstellen gaat uitbreiden naarmate je je inleest.
Weten jullie een goed boek over barf?
erica kellenbach schreef: Reuze bedankt voor jullie snelle reactie. Ik geef Dimple nu 125 gr rauwe pens (in pakjes van de dierenwinkel, is helaas niet maar aan het stuk te krijgen), hart, (kippen)lever en een flinke groentelepel fijngemalen rauwe groente. Moet ik daar nog vitaminen en/of gistocal aan toevoegen?Alleen Pens en orgaanvlees met 'n beetje groenten is niet genoeg.
Weten jullie een goed boek over barf?
Tien schreef: Hoi HoiHallo Tien,
Nou de reden is nl dat het zo duur is. Ik heb nu 1 pakje gekocht van het merk Energique en die kost 2,95 euro en dan heb je 600 gram. En als ik op de verpakking lees, dan mag ze 400 gram hebben, dus dan kan ik daar maar 1,5 dag mee doen. Weten jullie misschien een goedkoper merk, die dan wel net zo goed is? Want dan vind ik het niet erg om haar alleen vers vlees te geven! Ik hoor wel weer van jullie!
Groetjes Tien
Truus schreef:Je zult zowiezo merken, dat je na een paar maanden minder moet gaan voeren! Tenminste, dat is mijn ervaring met Carnibest! Ik ben begonnen met 20gr. per kilo lichaamsgewicht. Intussen eten de honden van 35 kilo, geen 700 gr. maar 400gr. Mijn hond van 47 kilo eet nu 650gr. inplaats van 920gr..
Hallo Tien,
Als je compleetversvlees in een grote verpakking koopt, is het goedkoper.
Je zou ook met meerderen kunnen inkopen.
Ik heb 120 schijven Energique voor 27 euro. Als ik dit vergelijk met de duurdere brokken, dan ben ik net zo duur uit en het is veel gezonder voor mijn hondjes.
Hiervan kun je een schijf per 5kilo lichaamsgewicht geven maar ik geef minder.....vanwege overgewicht.
Succes!