Ik voer mijn honden pens, kip ( gemalen afval ) en bruinbrood, ook groente wat er van tafel over is boontjes, rijst e.d.
Nu lees ik hier overal dat koolhydraten niet goed zijn voor een hond, is het nu beter om met brood te stoppen ???
Arnold
Moderator: Lizzy
arnold schreef: dus jullie geven alleen maar vleesen bot
af en toe wat groente , vis, fruit en klaar ?
arnold schreef: dus jullie geven alleen maar vleesHier wordt dagelijks 300 gr gemixte groenten verdeeld over 3 honden en de honden krijgen ook iedere dag een schaaltje yoghurt. Hier krijgen ze vlees met de nodige olien toegevoegd, zoals borage olie, visolie soms lijnzaad olie en ook soms 3-6-9 olie (daarin zitten verschillende soorten olien bij elkaar gevoegd.) Plus ook een ei in de week en inderdaad 1 x vis per week.
arnold schreef: dus jullie geven alleen maar vleesNou, ik geef voornamelijk rauwe/zachte vleesbotten, vlees, groentepuree (van rauwe groentes), vis, zuivel, rauwe eieren en klaar
arnold schreef: Lizzy haar dieet staat een stukje terug, ik zal hier eens wat van overnemen, allen zie ik me eigen nog niet in de keuken staan groente pureren en zakjes voor vrieser klaarmaken.Je moet gewoon doorgaan zoals je nu je honden voert,met hier en daar misschien een kleine aanpassing ;)door Lizzy.
Ik maak / haal altijd voor een maand, als ik dat ook met groente wil doen ben ik een dag bezig en dat gaat niet in deze drukke tijden.
arnold schreef: ik zal zeker wat aanpassingen doen.Met hoogwaardiger vlees bedoel ik voornamelijk spiervlees wat meer voedingsstoffen levert dan pens, want als ze b.v. hier een ietsepietsie te dik worden dan voer ik de hoeveelheid pens wat op om het aantal caloriën naar beneden te halen.
Maar Angelique had het over hoogwaardiger vlees.
Wat versta je hier onder ? hart e.d.
lever is ongezond, mild schijnt ook niet goed te zijn, wat blijft er over.
En dat de afmeting van een hond genetis bepaald is ben ik met je eens, maar als zijn voeding niet oke is kan je volgens mij niet het maximale er uit halen wat er inzit kwa afmetingen dan.
Mijn reu is ook 3 en weegt over de 50 kilo, hij krijgt nu iets minder dan een kilo omdat hij anders te dik wordt, het teefje 1 jaar oud krijgt iets meer dan een kilo.
Het zijn alle twee actieve honden en zijn de hele dag in de weer en hebben geen last van overgewicht, in mijn ogen dan.
Arnold