Het is al weer een aantal jaren geleden dat ik regelmatig op barfplaats verschillende dingen heb gelezen en vooral heb opgestoken van veel mensen hier.
Nu hoop ik dat weer te mogen doen.
Mijn vraag is als volgt.
Ik heb een nest van vier border collie pups van bijna zes weken oud. Deze hebben tot aan de vierde week bij moeder 'pica' mogen drinken en vanaf vier weken ben ik ze gaan bijvoeren met energieque, en later ook wat vuile pens.
Nu komen ze in de leeftijd om ge-ent te worden. Bij mij zijn er momenteel twee dingen belangrijk, niet over enten. En daarnaast heel belangrijk voor mij is dat ik de pup die ik ga aanhouden zo snel als het maar kan naar Groot Britt. mee kan nemen. Dat doe ik al enige jaren met mijn de moeder van de pups en mijn andere border.
Ik heb momenteel nog een pup zitten van vier maanden. Die is door de fokker op 6wkn leeftijd ge-ent puppy dp en op 9 wkn parvo weil gegeven. Op 12 weken heb ik toen de rabiës enting gegeven en nog een keer parvo weil gegeven (misschien al te veel ik weet het niet, in ieder geval niet de cocktail gegeven)
Voor mij was het in ieder geval belangrijk om deze pup zo snel mogelijk mee te kunnen nemen, vandaar op 12 wkn alleen de rabiës, er is daarna bloed geprikt, en ik wacht nog op de uitslag die ieder moment binnen kan komen.
Ik vraag me nu af wat het slimst entschema zou zijn voor mijn pups. Ik had al ergens gelzen van Lizzy die een entschema had gelezen van nodivac om op 7wkn pupppy dp te geven. Het entschema wat Lizzy had opgeschreven stond me wel aan:
7 weken Nobivac puppy DP
12 weken Nobivac Puppy DP
16 weken Nobivac Lepto
19 weken Nobivac Lepto
De moeder van de pups 'pica' is haar bijnaam, die heeft als pups op 6 wkn leeftijd van de fokker vanguard pupDAPI+vanguard pup CPV gehad. Op 9 weken leeftijd heb ik haar toen parvo weil laten geven. Daarna heb ik haar nooit meer ge-ent. Ze wordt 4 in juli. Ze heeft wel ivm Groot Britt. inmiddels twee keer een rabiës enting gehad.
Goed, om een lang verhaal dus alsnog proberen kort te maken. Vanaf welke leeftijd en welk entschema kan ik het beste gaan aanhouden, als ik de pup die ik ga aanhouden ook nog zo snel mogelijk mee naar Groot Britt. wil mee nemen, kunnen jullie me daarbij helpen?
Van Tannetje las ik ook al dat het bij jonge honden wel eens voorkomt dat de titer bij jonge honden wat lager is, maar dat dit niet altijd zo is..... moeilijk, moeilijk....
In ieder geval, alvast bedankt voor het mee denken
Gaby