Hallo,
Zijn er nog meer barfwatjes of ben ik de enige met luie honden ?
We geven nu alweer een aantal maanden volledig vlees en een paar keer per week een barfmaaltijd. Nu heb ik er twee tussen zitten die doen alsof ze een kunstgebit hebben...En het vreemde is dat het niet de kleinste zijn... Ik moet er dus wel bij zeggen dat ze al het vlees en bot heeeerlijk vinden en het dus wel heel graag aannemen en er vrolijk mee weglopen, even ijverig op gaan kauwen en het dan laten liggen om mij aan te kijken van: dat kan ik toch niet eten zo, heb je geen mes en vork ?? Het is niet alleen met een lamsnek ofzo maar ook met een lap pens...ik dacht eerst dat het bij een reu lag aan zijn enorme lippen (grote newfkop met enorme hanglippen waar hij bij het kauwen misschien op bijt ..? ) maar zijn broer eet alles wel in treinvaart op en die heeft ook zo'n kop. Vaak helpt het wel als ik het vast hou, maar dan krijgen ze er nog maar amper wat af...Eerst dacht ik nog dat ik ze toevallig het hardste stuk had gegeven, maar geef je het aan een ander dan knabbelen die het zo op...het zijn dus gewoon barfslapjanussen
Knip ik de pens in stukken dan gaat het er achter elkaar in, maar er zelf moeite voor doen ?? Ho maar !!
Kennen jullie dit ? Kunnen ze het nog leren of heb je er gewoon watjes tussen zitten die liever gemalen gehakt eten dan een ribbetje ? Er is overigens niets mis met hun gebit of tandvlees ofzo, want stokken en kleinere harde dingen vreten ze zonder probleem op...Laat ik ze met het vlees achter in een kennel dan liggen ze er uren later nog naast te slapen dus dat helpt ook niet...
Hoe krijg je bij zulke luiwammessen het jachtinstinct weer naar boven ?