Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Diegel
#137911
Hallo,lang afwezig geweest maar een nieuwe vraag heeft mij toch weer naar mijn favoriete forum gebracht!
De vlooientijd is hier weer bezig en ik kan zien dat Diegel best een veel betere weerstand heeft opgebouwd dus ik hoop deze zomer zonder chemische troep door te komen.
Omdat ik wel af en toe een eenzame vlo zie wegspringen, bracht ik van het tuincentrum SANAL garlic mee, hondesnoepjes met knoflook, baat het niet dan schaadt het niet...? Als ik verse knoflook door haar eten doe, laat ze het gegarandeerd staan.
Toen ik thuis op het pakje keek, zag ik dat er maar 0.8 % knoflook inzit en de rest gist, lactose ed is.
Iemand hier een mening over?
Groetjes
Door Lizzy
#137919
Hoi! Leuk om je hier weer eens te zien!!

Ik vind de hoeveelheid knoflook echt erg weinig.... En gist ben ik niet zo dol op..... Ik zou dit gerust opmaken maar persoonlijk zou ik geen nieuwe kopen. Weet je wat je ook kunt proberen bij jouw hond? Een spray van tea tree olie! Heb je een Tuinen-winkel in de buurt? Daar verkopen ze flesjes met Tea Tree spray (wit flesje met blauw etiketje). Je kunt daar dan aan toevoegen:

etherische olie: geranium, cederhout, lavendel. Goed schudden voor gebruik en hond lichtjes mee insprayen.

Je kunt ook dit recept proberen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=2286

Je kunt ook nog het receptje van Roger/vandenEynde proberen:

------------

5cl olijfolie
5 tenen knoflook erin persen
24 uur laten trekken en gedurende 3 à 4 dagen2 koffielepels per dag.

Ikzelf meng die met wat gehakt en dat gaat er vlotjes in.

------------

Misschien dat jouw hond de knoflook zo wel moet. En het helpt ook tegen wormen.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 04 aug 2004, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Diegel
#138577
Bedankt Lizzy,
ik ga het knoflookmengseltje zeker proberen...
Wat de teatreespray betreft, die heb ik al vaker gebruikt en is waarschijnlijk wel erg effectief, maar ze heeft er zo'n hekel aan...
Ik kan het best wel begrijpen, geur is zo belangrijk voor een hond... Ook vind ik haar 'natuurlijke' geur zo heerlijk dat ik het ook een beetje zonde vind... :)
Tja, dat krijg je van dat barfen, he, een lekker geurende hond!!! :D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door