Hoi mensen,
Ik heb een asielpup in opvang en na een ruime week hier kreeg hij wisselende ontlasting. Aangezien hij op dat moment ook net over was op kvv heb ik het een dagje aangezien en hem op dag drie laten testen, het bleek toch giardia. Baal er wel van, want had er bij asiel op aangedrongen om hem daarop te testen. Enfin, het is er nu.
Het verbaast met dat mensen die een giardia ervaring rijker zijn of hyper lijken, of naief lijken als het over giardia gaat.
Er zijn een aantal dingen die ik graag wil weten. De behandeling is met metrazol, tien dagen en dag drie en vijf een wasbeurt. Dat is wat de dierenarts heeft gezegd.
Niets over m'n huis ontsmetten etc. Ik ben er wel mee begonnen, want vind het zelf een prettiger gevoel en zal op dag vijf met de stoomreiniger de boel te lijf gaan.
Ik heb een paar kleine vragen.
- Waar ga ik in de tussentijd wandelen met pupsels? En kan ik na drie dagen weer gewoon het bos in?
- Ik heb hier natuurlijk een megavriezer staan en ben van plan de speeltjes gewoon een week op -20 te leggen, klopt het dat de giardia en/of eitjes dat niet overleven?
- Er is ook uit mijn vijver gedronken, hoe los ik dat op?
Alvast bedankt!
Groetjes Bennie.
Azul: