Yildah is eigelijk een beetje te zwaar
Toen we haar anderhalf jaar geleden kregen was ze ook al te dik.
De afgelopen twee maanden staat ze echt op streng dieet. (en oohhh wat is dat moeilijk voor haar, ze leeft echt voor haar eten)
We fietsen nu wat meer en als ze een tussendoortje krijgt wordt dat gecompenseerd met minder eten tijdens de avond maaltijd.
Maar ze is echt nog geen gram afgevallen Ik had gehoopt dat er wel iets af zou zijn.....maar echt njente nada nakkes
Ze weegt 19,5 kilogram (dat woog ze ook toen we haar kregen) Je kan het ook goed aan haar zien, ze heeft een brede rug (formaat salon tafel) en je kan haar ribben wel voelen maar er zit duidelijk een laagje vet tussen. Haar conditie is wel erg goed, ze gaat 2x daag met mijn uitlaatdienst mee. Ze kan makkelijk een uur naast de fiets en 1x per week doen we breiten sport (waar ik na een uur voor pampus ligt en zij nog wel door kan)
Zijn er misschien ingrediënten die ik helemaal kan weglaten ivm met een hoog vetgehalte??
Ze krijgt nu nog alles wat ze normaal krijgt maar dan in mindere mate. Voorheen kreeg ze twee en een half kipkarkas...nu nog maar 1.
ipv 350 gram lamsvlees krijgt ze nu 200 gram enz enz
Het enige wat ik haar meer voer is de GF mix.....dit meer omdat ze toch wat vulling in haar maag heeft en niet meer zo ongeloofelijk schooit.
Hier een lijstje van de dingen die ik haar voer:
Kip (alles incl. organen)
Lam (rib, pens, longen)
Kalf (rib, staart, pens, nier, hart)
Eend (nek, karkas)
Vis (schoongemaakt,....anders eet ze het niet)
Af en toe krijgt ze carnibest.
Ze krijgt nu s'ochtends:
80 gram orgaan vlees
120 gram GF
S'avonds
200 gram Vlees met botten
wat kan ik doen om haar nog meer te laten afvallen?
p.s. Yildah is het hondje op de rechter foto in mijn onderschrift. Ze heeft het formaat van een grote bordercollie en ze is gesterilliseerd.
Ik kreeg op de hondenschool ook al te horen dat ze te dik was, en daar achter aan "tja, dat krijg je als je DAT spul voert" Het is wel duidelijk dat de instructrise niet zo van Barf houd