Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Joey_Arie
#675
Ziet er indd niet echt lekker uit :(

Islamieten zitten hier overigens genoeg hoor :)
Morgen hebben ze als het goed is weer een uitbeendag gehad, dan ga ik ff kijken of ze wat afval voor me hebben :)

Lamsbotten en kalfsbotten...... wat else ?
Door moniek
#676
Pff, zit even bij te komen van het snijden van een verse runderpens die ik vandaag kreeg van een kennis van me die slager is. Smerig karweitje hoor, maar voor een goed doel :P
Ik dacht dus in 1e instantie dat ik die pens ik hele kleine stukjes moest snijden maar lees nu dat ik ook gewoon lapjes mag geven. Eén van de honden pikte tijdens het snijden al stiekem een lappie mee, slurpte ie dus in 1x naar binnen. ::)
Voorlopig heb ik nu dus even genoeg pens in de diepvries, jemig wat is zo'n ding zwaar zeg.
De honden zijn er blij mee in ieder geval, alleen mijn man iets minder ;)

groetjes
Door avalon
#677
Ik heb een slechte ervaring met het geven van een grote lap pens, mijn hond bleef slikken en kauwde nauwelijks met als gevolg hevige buikpijn zo erg dat ze niet meer kon lopen en steeds plat op de grond ging liggen. Ze had veel te veel gegeten (voor twee honden) want die andere had niets op. Dat was het stuk dat ze zo snel naar binnen aan het slikken was. Ze was er zo ziek van. Ik dacht toen echt dat ze dood zou gaan. Ik was zo geschrokken dat ik de drie penzen die nog in de diepvries lagen gelijk heb weggegooid. Alleen wist ik toen nog niet dat ze allebei de lappen ophad :( En een halve kilo pens voor een hondje van 13 kilo is errug veel vooral als het binnen 30 seconden binnen is.
Door sylvia
#678
Pff, zit even bij te komen van het snijden van een verse runderpens die ik vandaag kreeg van een kennis van me die slager is. Smerig karweitje hoor, maar voor een goed doel :P
Ik dacht dus in 1e instantie dat ik die pens ik hele kleine stukjes moest snijden maar lees nu dat ik ook gewoon lapjes mag geven. Eén van de honden pikte tijdens het snijden al stiekem een lappie mee, slurpte ie dus in 1x naar binnen. ::)
Voorlopig heb ik nu dus even genoeg pens in de diepvries, jemig wat is zo'n ding zwaar zeg.
De honden zijn er blij mee in ieder geval, alleen mijn man iets minder ;)

groetjes
Ik doe het altijd knippen met een scherpe grote keukenschaar.Gaat een stuk makkelijker vind ik.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 20 sep 2003, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#679
Ik heb van die messen van de reclame! Geen flauwekul, maar die glijden door de pens!!
Mijn honden krijgen ook lappen, nooit problemen gehad!
Door sylvia
#680
Ik heb van die messen van de reclame! Geen flauwekul, maar die glijden door de pens!!
Mijn honden krijgen ook lappen, nooit problemen gehad!
:o :o :o :o lees hierboven nog eens ien ;D
Door ine
#681
Buuh, ik zie niet, wat jij ziet! :-/
Door sylvia
#682
Buuh, ik zie niet, wat jij ziet! :-/
je zegt dat jouw messen door de pens heen glijden en daarachteraan dat je de pens in lappen geeft ;D ongesneden dus ;D ;D ;D
Door moniek
#684
Tja, je zult die pens toch in lappen moeten snijden. Ik neem aan dat je niet zo'n heel ding ineens geeft. Die ik vanmiddag had woog toch denk ik zeker een kilo of 5 , denk nog wel zwaarder, dus een mes of schaar is niet overbodig toch ;D
Door tieneke
#685
En plastic handschoenen plus een mondkapje volgens mijn man ;D ;D ;D
Door ine
#686
Tja, het staat er wat raar, geef ik toe, nu! ;) ;D
Maar idd, die pens is veel te groot, dus moet ik er lappen van maken, ter grootte van een halve theedoek!
Dat mes gleed dus door die enorme lap, om er halve theedoeken van te maken!! ;) ;D ;D ;D
En ze smullen ervan!! Sylvia, ik kom gewoon Donna bekijken en neem dan weer pens mee!! ;D ;D ;D
Ff nog een joekel van een diepvries erbij kopen, want de ruimte wordt wat beperkt! :-/ ;)
Door sylvia
#687
Tja, het staat er wat raar, geef ik toe, nu! ;) ;D
Maar idd, die pens is veel te groot, dus moet ik er lappen van maken, ter grootte van een halve theedoek!
Dat mes gleed dus door die enorme lap, om er halve theedoeken van te maken!! ;) ;D ;D ;D
En ze smullen ervan!! Sylvia, ik kom gewoon Donna bekijken en neem dan weer pens mee!! ;D ;D ;D
Ff nog een joekel van een diepvries erbij kopen, want de ruimte wordt wat beperkt! :-/ ;)
Sylvia, ik kom gewoon Donna bekijken en neem dan weer pens mee!! ;D ;D ;D
is goed hoor als je precies weet wanneer kan ik genoeg bestellen ,er moet natuurlijk net wat geslacht zijn
Dat mes gleed dus door die enorme lap, om er halve theedoeken van te maken!! ;) ;D ;D ;D
aha..... ;D dat kwam natuurlijk omdat je zo'n grote hoeveelheid had meegnomen anders snijd de slager er zelf al lappen van.
Door margreet
#688
Hoi luitjes ik zou ook wel eens van die heerlijke pens aan mijn kinders willen geven maar ik weet echt niet hoe ik eran moet komen hoor.
Van de week bij drie slagers geweest om eventueel botten of afsnijsel en allemaal kijken ze je aan of ze water zien branden.
Bij de kippenboer kreeg ik een hele verhandeling over keuringsdiensten enzo ben dus maar weer afgetaaid. :-/ :-/ :-/
Je ziet ik wil wel barfen maar momenteel is de enige oplossing gewoon BIBI
Door margreet
#689
Ga ik zeker een keer doen tegen die tijd laat ik je wel weten wanner ik kom en hoeveel ik wil in ieder geval hartstikke bedankt voor het aanbod :-* :-*
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door