Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
Hallo!

Een collega van een collega van mij ;D wil haar kittens knoflook gaan geven tegen vlooien. Omdat teveel knoflook echt slecht is heb ik beloofd het op te zoeken voor haar maar ik kan het niet vinden :-\. Is het uberhaupt verstandig om dit aan kittens te geven?

Tja en de discussie of het helpt of niet......ik geef Sunday en Bowie sinds een jaar knoflook, nooit meer chemisch ontvlooid en ook geen vlooien gezien. Of dit komt door de knoflook??? Ik weet het niet maar ik vertrouw er zoveel op dat het daardoor komt dat ik niet durf te stoppen...

Iemand?
Door sylvia
Ik zou een kitten geen knoflook geven , want teveel is niet safe en wat is teveel bij een kitten ???
Ik heb trouwens nul komma nul vertrouwen in knoflook tegen vlooien, ik heb dat vroeger gegeven ( en toen had ik ook katten) en de katten en honden hadden regelmatig vlooien, zodat ik knoflook gaf, mijn huis onderspoot met gif en de katten door de alugan sleurde en de honden door de bodip.Toen ik geen katten meer had had we ook geen last van vlooien, de honden hebben al jaren geen knoflook gezien en nooit een vlo gehad, sinds we weer een kat in huis hebben zijn de vlooien ook weer terug, dus ik gooi en smijt weer met de gifjes en knoflook......tja, ik gebruik het wel in mijn eigen eten (en ik heb geen vlooien dus voor mij werkt het ;D )
Door Lizzy
Overigens schijnt knoflook voor katten minder gezond te zijn als dat het is voor honden. Ik heb gelezen dat katten beter tegen uien kunnen en minder goed tegen knoflook en honden andersom. Weet alleen niet meer waar ik dat nou gelezen heb. Maar goed, nee, ik zou ook geen knoflook aan een kitten geven.
Door Snorry
In zowel knoflook als uien zit een stof die bij katten het zogenaamde "Heinz-body's anemia" veroorzaakt, een ernstige vorm van bloedarmoede. Dus nooit aan katten geven.

Een andere niet-chemische manier om van vlooien af te komen is (behalve veel kammen!) staat hieronder (sorry, in het Engels!):
er zit ook knoflook in, maar dit wordt op de vacht gespoten en niet inwendig gebruikt. Het is een indiaanse methode en degene die het gebruikt zegt dat het werkt. Zelf heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar ik ben het wel van plan, want het lijkt erop dat de vlooien hier resistent geworden zijn voor Frontline.

Orange peels
Grapefruit peels
3 cloves garlic
1 tablespoon rosemary, (optional)
pint water

Combine ingredients in blender; blend until liquefied. Heat mixture on low heat for 15 minutes. Strain liquid into spray bottle.
Spray on pet, and massage thoroughly into your pet's coat, avoiding their eyes.

Notes: I use the peels from around 4 oranges and 1 grapefruit. Then refrigerate after straining, and you can apply it with a sponge,
which cats like better than a spray. My other friend makes a tea using lots of mint (I hear pennyroyal is the best), and says this
works,
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door