Hierbij de laatste entdatum en de titeruitslagen van vandaag van de dames:
Dubhe - DHP geënt juli 2005
HCC +
Parvo +++
Distemper +
Kyrah - DHP (+ Lepto) geënt sept. 2007
HCC +
Parvo +++
Distemper +
Moderator: Lizzy
RoLa schreef: Begrijp ik het nou goed dat jullie in 2005 voor het laatst geent hebben en het sinds dien niet meer nodig is geweest?Als er een - staat zijn er geen titers aanwezig voor die ziektes. Tannetje heeft me geadviseerd om Joep niet te laten enten. Als de titers zo laag zijn, slaat de enting vaak niet aan. Bovendien komen hondenziekte en HCC in NL bijna niet voor.
Of als er een - staat moet dat geent worden? Of juist bij een + ???
trimsalon schreef: Didge heb ik niet gedaan omdat de titers vorig jaar meer als voldoende waren. Kay idem dito, en Vienna ook.
Kay en Didge doe ik volgend jaar weer, Bantu mag in 2012 weer en tja Vienna.....is even afwachten hoe ze het verder nog doet . Ze word volgende week 12 jaar en niet geheel vrij van de verschillende kwaaltjes. Dus moet je je af gaan vragen ALS de titers niet goed zijn, wat je moet doen wel/niet enten
Femke schreef: Sunday, laatst gevacccineerd (grote cocktail) 28-2-2003nee hoor niet stom, want ik zit ook zo met Vienna. ik heb het over volgend jaar misschien titeren, maar misschien is ze er volgend jaar wel niet meer?? Het zijn en blijven toch honden van de dag. Vienna mag van mij 15 jaar worden hoor, maar je moet wel realiteit onder ogen houden.
HCC +
Parvo +
Distemper +
Loebas, laatste grote cocktail 10-07-2003, in 2004 alleen Weil
HCC -
Parvo +++
Distemper ++
Bekend dilemma, zo zit ik ook met Sunday. Tannetje heeft me geadviseerd om Sunday in 2011 (d.v.) weer te laten titeren, dan is hij 13. Stel dat de titers dan laag zijn, dan weet ik nog niet of ik moet vaccineren of niet.
Hij is 6 jaar geleden het laats gevaccineerd. Áls hij ooit nog een keer een cocktail enting krijg in zijn leven zal het de laatste zijn. Ik vind dat wel een beetje een naar idee stom he?
Ellen Els en Nina schreef: Omdat Nina echt overal in zwemt en ik haar dat ook niet wil onthouden ga ik dit jaar alleen voor Weil laten enten. Pff, weer discussie met de DA. Jammer dat Tannetje niet hier in de buurt praktijk heeft.
de Meiden schreef: Maar je kan toch ook bij Tannetje laten enten als je dat wilt, op de titerdag bedoel ik?Ja dat klopt helemaal, heb ik gisteren ook gedaan. J&J hebben beiden een losse weil-enting gehad.
De weil en evt. andere nodige entingen?
Dan hoef je geen discussie en weer extra DA kosten te hebben.
Pauline schreef: Ja dat klopt helemaal, heb ik gisteren ook gedaan. J&J hebben beiden een losse weil-enting gehad.O, gelukkig, ik begon te twijfelen, want dat is wat ik ook wlide gaan doen straks..
Pauline schreef: Joep, geënt september 2005Mag ik nou eens wat (waarschijnlijk stoms) vragen? Als je hond nou geen antistoffen meer heeft voor HCC en hondenziekte: waarom vaccineer je hem dan nu niet? Want wat is nu het doel geweest van het titeren, als je toch niet vaccineert bij een min qua antistoffen?
HCC (hepatitus) -
Parvo ++
Hondenziekte (distemper) -
Volgende titer 27-03-2010