Wij willen steeds beter en verser en dus zijn we ook overgestapt van de voorverpakte pens naar de echte verse pens, rechtstreeks uit de koe....

Nu was mijn vriendin laatst naar de slachter geweest en kwam thuis met een enorme kuip met een stuk of 10 vuile pensen, die net uit de geslachte koeien van die dag kwamen...De slachter had het erg druk gehad en de pensen waren dus niet heeeeeel erg schoon dus besloten we ze nog enigzins af te spuiten met de tuinslang aangezien je nog precies kon zien wat de koe als laatst maal had gehad...

Afijn een uurtje of wat later lag onze vriezer vol met lappen pens en stonk de binnenplaats naar.............
De kuip waarin de pensen vervoerd waren en die nog terug naar de slachterij moest hadden we even in de schuur gezet (en stonk natuurlijk ook nog lekker).
Maar nu komt het.
Een van onze honden is zich een hoedje geschrokken van die bak en de lucht van de schoongespoelde pens. Het is zo erg dat ze niet meer langs de schuur durft te lopen en de hele dag staat te blaffen en grommen richting de bak waar de pens in heeft gezeten. Die bak kan ze overigens niet zien !! Ze loopt met haar staart tussen haar benen dicht langs het hek om langs de schuur te komen en lijkt wel helemaal overstuur.
Inmiddels is het bijna 5 dagen later en ze is nog steeds bang !! Ze blaft aan een stuk door tegen de plek waar die geur dus kennelijk in het gras zit (ondanks dat we het al gemaaid hebben) en ze wil op dat veld niet meer spelen of lopen...Ze schrikt van elk geluidje alsof die overleden koe haar op de hielen zit....

Het is zo vreemd...Ze heeft namelijk al eerder verse pens gegeten en toen smulde ze ervan, zat aan de lappen te trekken en te knagen en vond het zalig. Nu hebben we haar in het weekend een lap gegeven en ze dacht dat we de overleden koe persoonlijk op haar afstuurde ofzo want ze rende met haar staart tussen de benen weg voor de lap pens..................... ???
We snappen er niets meer van. Heeft iemand wel eens meegemaakt dat honden bang zijn voor een bepaalde geur van vlees ?? Het heeft echt met de geur te maken want toen ik de pens had versneden en in huis kwam rende ze ook voor mij weg toen ze aan mijn handen rook...Ik neem aan en hoop dat dit gedrag wel weer uitdooft maar ik kan het niet verklaren en vraag me tevens af of ze ooit nog met plezier verse, stinkende pens gaat eten...
vreemde beesten blijven het