[quote="Petra de Jong"]
[quote="tieneke"]
Als Tinus of Tara naar mij grommen met een lekker vers bot of eten hebben zij een groot probleem
Ik pak het bot of rib af als ik dat wil!
Bij onze vorige hond die 80 kilo woog was dit ook nooit een probleem,stel je voor als die agressief wordt...
Ik ken veel honden die gewoon ongestoord naar de baas grommen,of hun tanden laten zien met eten of een recreatiebot!
De baas doet alsof dit normaal is omdat ze nooit goed hebben geleerd om boven de hond te staan,levensgevaarlijk zo'n situatie!
Opvoeden die hap
[/quote]
Uiteraard mag ze niet op zo'n agressieve manier naar me grommen en ik pak dingen ook af als ze het wel doet, maar dat helpt helemaal niet, want de volgende keer doet ze het net zo hard weer. Daarom koop ik die botten dus niet meer. Verder is Doerak een prima opgevoede hond en ze weet heel goed wie er de baas is. Maar zo'n bot maakt dus een hoop agressie bij haar los. Het ergste vind ik het aanvallen van de andere hond. Die is namelijk een watje en verdedigt zich niet. Natuurlijk kun je ze wel zo ver mogelijk uit elkaar zetten, maar het probleem is dat Doerak altijd heel langzaam eet en Lurch juist ontzettend snel. Ik zou ze dan eigenlijk in aparte ruimtes moeten zetten, maar dat is ook niet echt handig (heb een woning die uit 1 grote kamer bestaat).
[/quote]
Misschien eentje in de badkamer of keuken?
Dat gedrag zal ik straks waarschijnlijk ook krijgen met 2 honden,ik hou ze nu al goed in de gaten met een bot.
De eerste die het opheeft wilt meteen stelen bij de andere