- ma 12 jul 2004, 11:48
Ja, volgens mij heb je hartstikke gelijk Paul!
Ik vind dit op het net:
Novo MSM bestaat voor bijna 100% uit MSM. MSM, ofwel Methylsulfonylmethaan, is organisch gebonden zwavel, een lichaamseigen stof met ongekende preventieve en therapeutische eigenschappen. Zwavel is na kalk en fosfor het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is van groot belang voor het goed functioneren van lichaamscellen. MSM is de vorm waarin zwavel van nature voorkomt in alle levende organismen en waarin het biologisch actief is. MSM is dus een lichaamseigen stof. MSM wordt van nature aangetroffen in bijvoorbeeld groenten en melk, maar bij langdunge (gekoelde) bewaring en verhitting verdwijnt het hieruit. Zo is aanvoer vanuit de voeding minimaal en is aanvulling van groot belang voor het functioneren en herstellen van het lichaam. MSM kan zowel ter voorkoming als ter verlichting van lichamelijke klachten gebruikt worden. MSM is de belangrijkste en meest stabiele bron van zwavel voor de mens.
En:
MSM (Methylsulphonylmethane) is een vorm van organisch zwavel die goed door het lichaam opgenomen en gebruikt kan worden. MSM is veilig, 100% natuurlijk en het is absoluut geen medicijn of doping. MSM komt van nature voor in gras, melk, rauw vlees, vis en verse groenten. Kruiden die rijk zijn aan MSM, zijn onder andere knoflook, zeewier, goudsbloem en brandnetel. Zwavel is voor mensen en dieren een heel belangrijk mineraal dat in diverse vormen in het lichaam voorkomt.
Persoonlijk denk ik dat ook dit middel niet gesupplementeerd hoeft te worden wanneer je rauw en gevarieerd voert.