Sinds kerst hebben we er een pup bij (nee, géén kerstcadeau ), een teefje, een kruising tussen een Schotse herder (Jamie) en een kr. Whippet. Ze heet Raisa
Toen ze 6 week was heeft ze de eerste enting gehad, hier heeft ze weinig last van gehad, vorige week heeft ze haar tweede enting gehad, en hiervan is ze goed ziek geweest. Na de enting hebben we even kort gewandeld, en toe we hierna thuis kwamen ging ze eerst liggen, maar kwam toen snel omhoog en werd vreselijk onrustig. Duidelijk niet lekker. Ongeveer 2,5 uur na de enting begon eerst haar neus, en later ook het gedeelte rond haar ogen op te zetten en werd ze suf.. Da gebeld en we konden gelijk komen, daar constateerde ze een allergische reactie op de enting, en hiervoor heeft ze een tegeninjectie gehad. Na een paar uur heel suf te zijn geweest (wegdraaiende ogen etc.) kwam ze gelukkig weer wat bij. Ze is na de enting 3 dagen suf en aan de diarree geweest.
Nu moet ze over 2 weken weer voor haar 3e enting, en de da heeft me er al op gewezen dat ze daar dan nóg heftiger op zal kunnen reageren, en raad een tegeninjectie vooraf aan.
Nou zie ik dus vreselijk tegen die 3e enting op, twee injecties met rotzooi is wel heel veel voor zo'n kleintje. Is er een alternatief voor de 3e enting, of kan ik op een andere manier zorgen dat ze er minder ziek van wordt?
Alvast bedankt.
Groetjes Linda