Moderator: Lizzy
lightning schreef: kan je voor weil ook laten titeren dan? is dat qua kosten niet het zelfde als enten?Nee, voor Weil wordt niet getiterd. Er is voldoende onderzoek waaruit blijkt dat de immuniteit krap aan een jaar houdt.
lightning schreef: hoe doen dierenartsen dan qua kosten? als ik om en om ent (wat op dit moment dus gebeurt) ene jaar dus alleen weil en het andere jaar alles waarom is de prijs verschil dan zo miniem? om eerlijk te zijn betaal ik de laatste tijd een smak geld voor al die entingen die dus langer geldig zijn...je hoef zelfs niet om en om te doen, er is een enting die je jaarlijks zou moeten herhalen dat is weil.... de andere die ook niet drie jaar werkt is kennelhoest, maar ik denk dat dat nou echt een enting is van hondje en baasje pesten, ze krijgen alsnog kennelhoest, dus als preventie hoef je het niet te doen, en het is toch weer een belasting op hun immuunsysteem... dus dat zou ik helemaal niet doen, dan blijft er over.
lightning schreef: hoe doen dierenartsen dan qua kosten? als ik om en om ent (wat op dit moment dus gebeurt) ene jaar dus alleen weil en het andere jaar alles waarom is de prijs verschil dan zo miniem? om eerlijk te zijn betaal ik de laatste tijd een smak geld voor al die entingen die dus langer geldig zijn...Omdat voordat je als da ent je eerst het dier klinisch moet onderzoeken of het dier gezond is. Een constateerbare mindere gezondheid, ziekte enz. dan mag er niet geënt worden.
lightning schreef: kennelhoest vaccineer ik eigenlijk nooit... ze krijgen al genoeg rommel naar binnen mijn Da probeerde het wel toen mijn border nog pup was, toen zei ze nu de neus enting nog voor kennelhoest... nou ik zei dacht het dus niet he hij heeft genoeg rommel in zijn lichaam gehad nu dat doe ik dus niet.... is ook toen niet gebeurd ..Is dus overdreven.
hoe zit het dan met oudere honden? sommige dierenartsen enten een dier niet meer als het wat ouder is (de mijne dus wel ). mijn oudste hond word 10 dit jaar vind dus ieder jaar al die cocktails een beetje overdreven..
Fido schreef: Omdat voordat je als da ent je eerst het dier klinisch moet onderzoeken of het dier gezond is. Een constateerbare mindere gezondheid, ziekte enz. dan mag er niet geënt worden.Allemachtig, dit kun je niet menen?!
Of je nu 1, 2 of tig vaccinaties optrekt en erin jast maakt dus niet uit qua kosten, het gaat om de tijd/kennis/verantwoording van het klinisch onderzoek die de kosten maken
ik wil het niet hebben over da die dat klinisch onderzoek "vergeten" of na operaties toch nog ff vaccineren
Jouw da is "opgeleid" (lees ingelicht) door de farmacie en houdt zich aan deze moderne regels (weet dus niet beter). Er zijn nog zat da die zelfs deze moderne regels (nog) niet volgen .
Er zijn ook da die een andere onderbouwde visie hebben over vaccineren.
Wij vaccineren onze honden nav de titerbepaling, onze honden worden niet voor de weil gevaccineerd maar we hebben geen waterratten en gaan voor zwemmen naar de kust (geen ratten, geen weil).
Wij vaccineren wel weer voor kennelhoest (neus) omdat onze honden zeer veel in aanraking komen met andere honden, en niet altijd gezonde honden . Daar voelen wíj ons goed bij, een ander misschien niet.
Lizzy schreef: Allemachtig, dit kun je niet menen?!Ik heb dit gequote omdat ik een rectificatie wil plaatsen omdat ik een fout heb gemaakt in mijn reactie in dit topic. Pike had mij een pbeetje gestuurd