Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yorick
#119167
Hoi iedereen,


Ik heb Lenka en Yorick vorige week een kong gegeven met kippenlevertjes. De dag erachter had lenka diaree en 2 daagjes later Yorick. Kan dit aan de levertjes liggen?

Extra vraagje: lenka is al goed vermagerd maar heeft nog 500gram te gaan. Als ik haar kong vul (de ene dag zijn dat snijlingen, de andere maag, de andere...... ) dan trek ik het af van haar carnibestmaaltijd. Aangezien ze 50/50 carnibest en kruidenmix krijgt, waar moet ik het dan van afhouden; vd portie carni of mix?

Yorick mag nog iets bijkomen dus daar houd ik niets in van de carnibest, hij krijgt nu zo'n dikke 600 gram;

Bedankt!
Door 202spots
#119179
Yorick schreef: Ik heb Lenka en Yorick vorige week een kong gegeven met kippenlevertjes. De dag erachter had lenka diaree en 2 daagjes later Yorick. Kan dit aan de levertjes liggen?
Ja,dat is haast wel zeker.
wanneer je de hele kong met lever hebt gevuld dan heb je TEveel gegeven.
Ik zou niet meer dan 1 kippelever door 't voer doen.
Extra vraagje: lenka is al goed vermagerd maar heeft nog 500gram te gaan. Als ik haar kong vul (de ene dag zijn dat snijlingen, de andere maag, de andere...... ) dan trek ik het af van haar carnibestmaaltijd. Aangezien ze 50/50 carnibest en kruidenmix krijgt, waar moet ik het dan van afhouden; vd portie carni of mix?
gewoon 'n beetje minder doen van alle 2 ???
Als je b.v 100 gram snijlingen in de kong doet,dan geef je 50 gr carni EN 50 gr kruidenmix minder. ;)
Hoeft toch echt niet allemaal precies op de gram toch ??? :)
Door Lizzy
#119829
Yorick schreef: Bedankt!

Van de kippenmaagjes en harten hadden ze geen last maar de levertjes zijn dus teveel van het goede!

Lever werkt erg laxerend. Nog meer dan andere orgaanvleessoorten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#122519
Yorick schreef: Bedankt!

Van de kippenmaagjes en harten hadden ze geen last maar de levertjes zijn dus teveel van het goede!

Alle lever werkt laxerend, ook de rund en kalf e.d. dus als je dat geeft moet je ook rekening houden met de laxerende werking.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door