Als de snaptest binnen is bij de dierenarts, laat ik de ontlasting van Sacha (9 jaar) testen op Giardia. Zo'n 5 weken geleden heeft hij enorme diarree gehad, dagenlang. Hij was bij mijn ouders aan het logeren en het halve dorp aan hond had er last van. Goede besmetting dus. Maar... de ontlasting van Sacha is nog niet helemaal goed. Het is soms wat groen/gelig van kleur, dan een gedeelte wel normaal donkerbruin stevig en het laatste gedeelte kan zomaar een sausje zijn (pastadikte). Vanavond iemand gesproken wiens hond Giardia heeft gehad, maar dat was een pup toen. Kleur ontlasting en het sausje komt akelig overeen. Ik lees her en der dat bij oudere honden deze besmetting niet gebruikelijk is, maar goed ik laat het toch liever maar even testen. Stel nu dat het een Giardiabesmetting is, is het dan echt noodzakelijk om mijn 3 katten gelijk mee te behandelen? Zij hebben prima drollen. De een is goed een jaar, 2 anderen zo'n 5 jaar. Ik stop er namelijk liever niet zomaar wat in als het niet nodig is. Zeker niet bij de jongste die te kampen heeft gehad met longwormen en daar nog restschade van heeft en toentertijd volgepompt is geweest met medicatie.
Groetjes,
Lisa