De afgelopen twee dagen hebben mijn katten de overstap gemaakt van brok/blik naar Carnibest. Tot nu toe gaat het best goed.
Lara: geen probleem, eet alles op, of het nu Vleesmix, Natuurvoer of Diabeetmix is. Iets aanlengen met een beetje warm water en een heel klein drupje natvoer erdoor, en het gaat zo naar binnen. Zij zit nu op 90 gram Carnibest per dag (30 gram per kilo lichaamsgewicht).
Rosie: idemdito. Nergens problemen mee, eet alles op, ook als ik er geen natvoer doorheen doe. Lijkt vooral de Vleesmix erg lekker te vinden. Zij zit nu op 120 gram Carnibest per dag (30 gram per kilo lichaamsgewicht)
Sam: beetje moeilijke eter, maar dat is ie altijd geweest. Bij hem doe ik er meer natvoer doorheen, en iedere keer denk ik hey, nou heeft ie alles opgegeten om dan tot de ontdekking te komen dat hij toch het merendeel van het natvoer opgegeten heeft en er best nog veel CB over is. Het komt wel denk ik. Het is ook weer niet zo dat hij er van wegloopt, dus ik moet maar geduld hebben

Vanmorgen heb ik bij de Frettenstichting in Breda (op nog geen vijf minuten rijden, yippie!) vier eendagskuikens gehaald. Lara die nu binnen is vindt het heel interessant - ik denk dat het interessant ruikt vooral. Ze heeft er een beetje mee zitten spelen, maar ik geloof niet dat ze door heeft dat je het ook kunt eten

Misschien moet ik het buikje open snijden of zo (brrrr).
Ik ben hier nog steeds een beetje huiverig voor. De vrouw van de frettenstichting was vreselijk aardig en gaf me zo maar kuikentjes mee om te proberen, ik hoefde er niet eens voor te betalen. Mochten ze het nu lekker vinden, dan gaan we verder experimenteren met een pakketje dat ze dan voor me gaat samenstellen (kuikens, muis, kwartel, gerbil). Ik kan haar eens in de maand bellen en dan kan ze vanalles voor me meebestellen, inclusief Carnibest. Helemaal geweldig dus.
Verder heb ik 500 gram aan riblappen gehaald die ik in stukken wil delen. Eens kijken of ze daar hun tandjes op kunnen botvieren naast de CB. Gut, straks ben ik nog een rasechte barfer ...