Opereren om een stukje van de darmen af te halen?!?!? Ik ben oprecht heel erg geschokt. Bij mijn kat werd voorzichtig voorgesteld een biopsie te doen, toen ze toch al werd gesteriliseerd. Maar dat is niet doorgegaan omdat ze net wel een goede drol had gedraaid. Maar zomaar opereren zonder te weten wat er aan de hand is?!? (overigens hadden we al een hele weg met haar afgelegd, voordat uberhaupt een biopsie werd voorgesteld!!)
Ik zou zeggen: een
snaptest om te kijken of het giardia is, en dat is heus niet zo moeilijk!! (desnoods ontlasting laten opsturen naar het lab) zo ja, kuur Panacur (2e keer na drie weken) daarna weer testen, is het er nog, dan ab, dan weer testen net zo lang tot de giardia weg is.
Belachelijk dat medicatie wordt gegeven zonder dat giardia is geconstateerd, ik maak me hier heel boos over.
Ook zou ik laten testen op bacterien, mocht het geen giardia zijn en mochten het geen bacteriele infectie zijn, dan laten testen op andere parasieten (bv cryptosporidia).
Maar eerst een andere da zoeken, want deze da weet dus niet waar hij/zij mee bezig is. En dan vragen of die da in het bezit is van snaptests om giardia te laten testen.
(ik reageer overigens zo geirriteerd omdat mijn kat een behoorlijke giardia en crypto infectie heeft gehad)