Gisteren was ik bij de honden achter op ons terrein (zie de nieuwste foto's hiervan op onze website) en een van de honden was iets op het spoor en begon als een gek te graven....zoals wel vaker hier gebeurd gezien het aantal kuilen

Maar goed, opeens stond ze iets op te eten en ook andere honden kwamen aangesneld om te kijken wat voor iets lekkers er te eten viel....dus ik dacht ik ga ook maar even kijken wat er hier zo te eten valt en in het gat zag ik een nest baby-muisjes (molletjes ???) liggen !!! Nog zonder haartjes, zo groot als je duim....
Sorry, misschien kinderachtig, maar bij deze zelfverzonnen Barf-maaltijd, moest ik toch even slikken..

Het vers vlees bevalt de dames en heren kennelijk erg goed en hun neus ervoor is duidelijk in top conditie

Ongelovelijk dat ze zo'n nest gewoon onder de grond kunnen ruiken he ???? En dan heb ik niet eens jachthonden !!!
Maar goed, ik als emotioneel typje vond het toch wel zielig om zo;n wreed einde aan dit jonge leven te maken dus ik heb het gat weer dichtgemaakt (er zaten nog een aantal muisjes in) en heb de honden ervan weggestuurd.
Vleestip van de week: levende baby-muis.
Iemand enig ideé hoe ik de verhoudingen hiervan moet rekenen ? Denk wel weinig bot en wenig vlees, maar een verantwoord tussendoortje ??
Het bewijs is geleverd: van vlees eten ruiken ze bloed al van een kilometer afstand !!!!
groetjes
marit