Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#108377
Heb deze week geprobeerd om Beau een kippevleugel te geven [wel vastgehouden], maar ik schrok me rot. Meneer trekt de vleugel zo uit m'n hand; direct achter in z'n bek!! Heb het direct eruit gehaald en niet meer gegeven. Hij kauwt echt niet; meer het hap-slik-weg-idee. Dus kippevleugels zijn te klein en kippenekken kan ik niet aan komen.
Vanmiddag heb ik nog lamsribjes opgehaald, maar toen ik thuis kwam twijfelde ik alweer; ze zien er zo klein uit! Die zijn ook in 1 keer weg. Als recreatiebot heb ik een lams [been] bot meegekregen, maar ook die is super snel geloopt. Beau houdt van kluiven en kan snoeihard knabbelen.
Heb ook op barfclub gekeken en daar staat natuurlijk een heleboel bij. Maar zijn die ook goed voor beginners?
Omdat Beau zo schrokt [hij vindt het zooo lekker] ben ik een beetje angstig met botten.
Wat zijn nu grote botten voor beginners? ???
Gr,
Vivian
Door Janet
#108380
Botten hoeven niet altijd fijngemalen te worden. Dat de hond de vleugels in 1 x inslikt, zegt blijkbaar dat deze te klein zijn. Je kunt ze dan of niet meer geven, of de botten eerst inknippen of fijnslaan.

Lamsbeen? Hoe jong waren de lammetjes? Een lamsbeen kan prima dienst doen als recreatiebot, maar ivm de mogelijke hardheid zou ik het niet te vaak geven.

Kun je aan kalfsribben komen? Die zijn niet al te hard en hebben ook een leuk formaat.
Door debbymuch
#108571
laatst had ik voor de honden schouderblad,daar kunnen ze ook lekker op kauwen,en is niet in 1 keer hap slik weg.

maar even over die kippenekken /vleugeltjes
dat deden mijn honden ook in het begin,in 1 slok weg was het,maar dat ik regelmatig bot te eten gaf merkte ik dat ze er rustiger van gingen kauwen.
en mischien is een kippekarkas beter voor jou hond
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door