oeps....wij hebben hier een fruitboomgaard met flink wat appelbomen en rond september/oktober weten de honden: dan wordt het feest. Dan start de gratis fruitautomaat en ligt de hele meute onder de bomen te wachten tot er wat valt....(en dat is heeeeeeeeel wat!!)
Het is wie er het eerste bij is en ze eten dan echt flink wat appels per dag. Ze smullen ervan en zijn er tot op heden nooit ziek van geworden....
Alleen: ik heb ze nooit de pitten uit zien spugen en de klokhuizen gaan ook schoon op.....
Nu lees ik dus dat ze eigenlijk geen pitten mogen hebben... ???

Wat zijn de verschijnselen van die vergiftiging en wat kunnen ze hiervan oplopen ? Hoeveel van die pitten moeten ze daarvan binnen krijgen, of staat dat niet vermeld ?
Is dat blauwzuur eigenlijk alleen slecht voor honden/dieren en waarom dan ? Hebben wij iets waardoor dit onschadelijk gemaakt wordt ? Want waarom stoppen we onze kids vol met rozijnen en zijn ze slecht voor honden ?????
En als ze de pitten gewoon uitpoepen kan het toch geen kwaad ? Zouden ze in de natuur dan ook de pitten uitspugen of geen klokhuizen/appels eten ? Dat kan ik me niet voorstellen want onze fruitboomgaard hebben ze zelf ontdekt en heb ik ze niet aangeleerd...
Ga me toch een beetje zorgen maken dus ben benieuwd naar jullie antwoorden...
groetjes
marit