Vanmorgen dan eindelijk een afspraak gemaakt voor Mabiche om te titeren, ze wordt in het najaar gedekt. In In Meteren zit een praktijk die volgens de internetlijst titert. Ik belde hun en kreeg te horen dat ze nog maar 1x getiterd hadden dit jaar. Voor de rest helemaal geen interesse uit de omgeving hier. Verder waren de kosten 85 euro, als er geent moest worden zou het consult afvallen en alleen de enting van 13 euro erbij komen. Ze moest dan ook de vaccicheck bestellen eigenlijk alleen voor mij. Twaalf testjes die 9 maanden houdbaar zijn, tja. Tussen de regels door begreep ik wel dat ze het geen goed plan vond. Bovendien was ze er 1.5 uur mee bezig om de test te ontwikkelen. Steeds iets toevoegen en roeren, het kostte ook nog eens veel tijd.
Ik zag ook nog een adres staan in Oisterwijk, ah makkelijk, kan ik combineren met het oogonderzoek bij het Vet. spec. centrum aldaar. Helaas, daar zag de da niet echt het nut van titeren in, beter was het om de teef in ieder geval de parvo enting te geven. Bovendien was ook daar weinig interesse uit de omgeving om te titeren.
Ik heb toen Tannetje gebeld, want ik was alweer onzeker geworden, nu heb ik een afspraak in Nijmegen gemaakt. Tannetje had het erover dat er weer nieuwe resultaten bekend zijn over het titeren met de vaccicheck, als ik het goed begrepen heb tenminste. Ik heb er verder nog niets over gelezen. Wat ik ook raar vond, was dat bij allebei de da praktijken het woord titeren helemaal niet herkend werd door de assistentes aan de telefoon. Ze hadden er echt nog nooit van gehoord, de eerste dacht dat het een soort progesterontest was??