Wat altijd wordt beweerd is dat een teek pas zo'n 24 tot 48 uur eventueel besmettelijke bacterien overbrengtn (of dit nu de inhoud van speekselklieren, van de darm- of de maaginhoud is ???)
Dit had ik dus netjes overgenomen, zo van: verwijder de teek zo snel mogelijk want na zo'n 24-48 uur blablabla.
Nu mailde ik heel toevallig met de fabrikant van een goede tekentang, die errug veel schijnt te weten van teken en de ontwikkelingen in het binnen- en buitenland bijhoudt. Hij zegt dat de besmettting in principe al direct kan plaatsvinden omdat er bewijzen zijn van mensen die nadat ze direct een teek hadden verwijderd de ziekte van lyme kregen.
Nou weer heel wat anders dus. Ik vind het prachtig om met de waarheid te komen maar door al die verschillende meningen ben ik er wat huiverig voor om zoiets totaal anders te beweren.
Heb net Onze Hond gekocht, met een artikel over teken maar ja hoor... ook daar beweren ze dus dat de ziekten pas na 24 tot 36 uur worden overgedragen...
onzin, geen onzin, waarheid, halve waarheid...
Wat zou nou het meest geloofwaardig zijn? Ik ben benieuwd naar de diverse reacties. Ikzelf vind het verhaal van die tekenkenner zo gek nog niet... ik bedoel, als het nou echt voorkomt dat de ziekte direct al na de beet wordt overgedragen, wat is daar dan nog tegenin te brengen?