Deesje schreef:
ik heb rabies ook braaf laten enten..
alleen wat de rest betreft is er dus geen regel en valt er ook niets aan de regels te houden.. er is een aanbeveling om de rest wel te laten enten maar ook in duitsland zijn verschillende dierenartsen het hier dus niet mee eens.. ik vind de 2 keuzes die je stelt een beetje zwart-wit.. net als ik bewust kies voor rauw voeren kies ik ook voor verder zo weinig mogelijk rommel in mijn hond.. en datar hoort onnodig enten ook zeker bij...
Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen en ALS de cocktail verplicht geweest was had ik waarschijnlijk ook nobivac laten enten (en me dus aan de regels gehouden).. als er echter geen regel geldt..
buiten dat is het mijn hond die het meeste risico loopt lijkt me en ik zou niet weten waarom ik hem thuis zou moeten laten? (buiten het feit dat ik hem simpelweg niet thuis kan laten omdat ik hem nergens kwijt kan, laat ik het anders zeggen niet kwijt wil..)
Hoi,
Even voor de zekerheid... ik vind dat dus met betrekking tot de verplichtte Rabies-enting! ;-)
Kijk... dat jij met JOUW hond voor jezelf een risico wilt lopen, door niet te enten mag je van mij helemaal zelf weten ;-) ("jij" bedoel ik hier algemeen). Maar, stel dat jouw hond gebeten wordt en met rabies terugkomt en in de tussentijd MIJN hond bijt.... Snap je? "Je" mag met je eigen hond elk risico lopen wat je wilt, maar NIET met mijn hond.
Ik ent Merlijn en Tristan nu met Nobivac (3 jaar) voor zowel Rabies als 'Cocktail' met dien verstande dat Tristan (morgen 16 weken) Rabies nog niet gehad heeft. Dat laatste feit maakt dat wij met hem niet naar het buitenland gaan.....
Ik vind hem nu nog te jong voor zo'n zware enting..... wat Rabies toch is...! Hij gaat 'm wel krijgen, al was 't maar omdat we natuurlijk een keer terug willen naar de fokker in Duitsland... ;-) maar NU nog eff niet...
Suzanne