Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#103689
Nou, eindelijk heb ik het aangedurfd om onze honden kippennekken te geven :). Ik heb ze wel eerst met een hamer bewerkt :-X, en daar moest ik wel al mijn moed voor bij elkaar rapen, want ik vind het er niet erg apetijtelijk eruit zien, maar goed dat zal op den duur ook wel wennen.
Nitus kauwt netjes op de nekjes, maar bij Gitte was het hap slik weg :o, dus dat vind ik wel een beetje eng. Vanavond krijgen ze de rest, met schapenpens en een ei erbij.
Op recreatiebotten kauwt Gitte wel goed, maar die nekjes slikt ze dus zo door, moet ik die anders maar niet meer aan haar geven, of ze gewoon altijd eerst met de hamer gaan bewerken?
O ja, ze krijgen sinds 20 maart alleen nog maar Carnibest te eten, dus zijn al wel aan vers gewend.
Door Lizzy
#103691
Nee hoor, die kippennekken kunnen geen kwaad. Onze Brutus slikt ze ook in 1 keer in. Feitelijk betekent dit dat de kippennek te klein is voor jouw hond, te klein om erop te bijten.... Maar ach, omdat het bij nekken geen kwaad kan, zou ik me er niet druk om maken hoor.
Groetjes, Lizzy
Door laura
#104202
Harstikke goed dat je t hebt gedaan! Ze zien er niet al te smakelijk uit die nekken he! Tenminste, dat is mijn mening. Tosca bijt er wel goed op, maar ja elke hond is anders!

Op naar de volgende onderdeeltjes van de kip :D
Laatst gewijzigd door laura op wo 02 jun 2004, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gertie
#104226
Ik voer al een maand of 4 Carnibest en nu pas kippennekjes gegeven. Nu is er een hond aan de "race"
Hoe kan dit ? ze zijn toch gewend aan vlees en bot ?? Of is dit weer anders?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#104420
laura schreef: Harstikke goed dat je t hebt gedaan! Ze zien er niet al te smakelijk uit die nekken he! Tenminste, dat is mijn mening. Tosca bijt er wel goed op, maar ja elke hond is anders!

Op naar de volgende onderdeeltjes van de kip :D
Ja, dapper van mij hè ;)? De kippenvleugels liggen al klaar in de vriezer, die krijgen ze de volgende keer.
's Avonds heeft Gitte haar nekjes trouwens wel een beetje gekauwd, ik heb ze toen eerst de schapenpens en een ei gegeven en toen ze dat op hadden pas de kippennekken. 's Morgens had ik de kippennekken tegelijk met het vlees gegeven, dat doe ik dus maar niet meer, voortaan eerst het vlees op laten eten en dan de botten, dan schrokken ze volgens mij niet meer zo.
Door Mister T
#104422
nou Annemarie,als er 1 zeikert is wat botten geven betreft,ben ik dat wel,ik vind het echt doodeng maar die nekkies gaan goed hoor! Tim vind ze heerlijk en ja,het is idd hop,slok en weg is ie :-\
in den beginne vond ik dat ook vreselijk maar gaandeweg raak je eraan gewend... ;)
2 Weken geleden kreeg ik van Domenica kipkarkassen,nou,de 1e heb ik gegeven onder toeziend oog van Do want stél je voor....maar niks hoor,ook geen probleem 8)
Dus er is nog hoop :P én....je doet ze er een onwijs groot plezier mee en daar gaat het om he? ;)
Ik vind het nu geweldig om m dat te geven,hij geniet er zo van,al is dat genieten wel erg kort als je het mij vraagt... ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door