Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sem-agility
#980924
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb er net een gekocht voor onze vakantie naar oostenrijk in combinatie met sronghold
of kan ik beter de prac-tic in combi met de shampoo van scalibor gebruiken?

Mag je je hond gewoon knuffelen bij dit spul?
Er staat namelijk op dat je de hond gewoon mag aaien
Laatst gewijzigd door sem-agility op ma 09 jun 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#980947
Onze ervaring was met de band niet zo goed. Allereerst bleven we teken houden, ook lagen er capucijnerformaat teken op de grond, dus die hadden zich gewoon volgezogen (en waren dus niet dood gegaan, wat volgens mij toch de bedoeling was). Maar goed, zonder band zouden we misschien meer teken gehad hebben. Bij theemuts verder geen negatieve effecten, behalve dan dus dat er teken bleven. Maar de labrador en grote beerin hun nek ging stuk. De labrador was vrij gevoelig, dus misschien dat het daarvan kan. Bij grote beerin zou het zo kunnen zijn dat doordat de band het haar (ze heeft veel vacht) in drukt, het broei geeft, maar ik durf hem dus niet meer te gebruiken. De kraag van grote beerin is eigenlijk nu pas weer zoals die hoort te zijn. Maar ik weet dat bij de geleidehondenschool heel veel andere mensen wild enthousiast waren omdat het goed zou helpen. Overigens kregen we van de dierenarts waar we de banden vandaan hadden duidelijk mee dat er honden zijn die niet tegen de band kunnen en dat we bij sloomheid de band af moesten doen. Ik zou denken, het enige wat je kunt doen is proberen, ik neem aan dat je hem ruim voor de vakantie omdoet, en eventueel wat anders als back up meenemen. Zelf wil ik nu de prac-tic gaan gebruiken als we naar Frankrijk gaan (met nog ???? staat hier ergens op het forum). Oh en aaien mag gewoon, dat spul komt in het bloed.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#980992
Werkte vorig jaar bij beide honden perfect, geen teek meer gezien!
Ik durf hem bij Sanne alleen niet meer te gebruiken, omdat ze onder haar keel een giga hotspot kreeg, ter hoogte van de sluiting. De rest van de huid bij de nek was wel rustig. Ik heb het idee dat het door irritatie van de sluiting kwam, maar aangezien ik er een een maand mee zoet ben geweest om hem onder controle te krijgen, durf ik het niet aan om hem bij haar weer te gaan gebruiken.
Door sem-agility
#981017
ik heb gebeld met oostenrijk, die mensen daar hebben ook een hond.
Ik heb gevraagd of daar sprake is van zandvliegjes en dat is niet het geval, dus morgen breng ik dee scalibor band terug naar de da, deze krijgt sem dus ook niet om.
Ik gebruik dan liever druppels in de nek tegen teken en vlooien en wormen
Door sem-agility
#981758
ik heb het spul terug gebracht naar de da, kreeg wel te horen dat de band het allerbeste tegen teken hielp,
ik heb toch even duidelijk gemaakt dat ik sem geen band om wil als het niet nodig is, nou ze keek me aan :o

Heb nu de frontline druppels (helpt bij sem goed als ik op tijd druppel) en de milbemax tabletten meegekregen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door