Tot nu toe heeft ze kip, duif en haas op. Ze is dus volgens mij niet zo kieskeurig, maar ja, je weet maar nooit...
Om te beginnen wil ik voor een week of 10 bestellen bij Herby, in zoveel mogelijk smaken/soorten om te kijken wat ze lekker vindt en natuurlijk om haar lekker gevarieerd te laten eten.
Mijn berekening (je zult merken, ik ben gek op getallen haha):
Hondje van 6 kg, net 1 jaar oud, 5% van haar gewicht als dagelijkse behoefte. 5% is niet zoveel voor haar, maar ze krijgt nog van alles en nog wat toegestopt bij het trainen met de clicker. Dinsdag wordt overdags een vastendag, 's avonds wordt ze dan volop beloond met allerlei lekkernijtjes, als ze tenminste haar best doet bij GG1

Verdeling: 60% vleesbot, 15% groente, 15% orgaanvlees, 10% spiervlees voor 2100 gram per week.
Verdeling over de week:
Dag 1: 160 gr vleesbot (kleine vogels als kip, duif, eend) 70 gr spiervlees 110 gr groente
Dag 2: 's Avonds snoepen en aansluitend 160 gr vleesbot
Dag 3: 2 x 160 gr vleesbot (groot gevogelte: parelhoen, fazant, kwartel oid)
Dag 4: 160 gr orgaan 160 gr vleesbot
Dag 5: 160 gr vleesbot (kleine vogels) 70 gr spiervlees 110 gr groente
Dag 6: 160 gr vleesbot (vis) 70 gr spiervlees 110 gr groente
Dag 7: 160 gr orgaan 160 gr vleesbot (haas/konijn)
Ik heb het zo verdeeld dat de groentemix kan worden verlekkerd door stukjes spiervlees. Verder kan ik zakjes maken met allemaal ongeveer het zelfde gewicht en klopt het totaalgewicht per dag toch nog redelijk.
Totaal 8x160= 1280 gr vleesbot, 3x70 = 210 gr spiervlees, 3x110 = 330 gr groente, 3x70 = 210 gr spiervlees, 2x160 = 320 gr orgaanvlees
Als vleesbot wil ik geven:
- Kippennekken
- Haasbout
- Konijnenpootjes
- Fazantkarkas
- Parelhoen karkas
- Eendenvleugels
- Kwartels
- Duiven
- Verse sardines
- Botmix aangevuld met spiervlees (bijv soepvlees van rund) tot goede verhouding
Als spiervlees:
- Hertenvlees
- Struisvogelvlees
Als orgaanvlees:
- Runderpens
- Lamshart
De groentemix moet ik nog gaan maken.
Volgens mij heb ik het qua vlees zo behoorlijk gevarieerd gedaan, wel 13 verschillende beesten zo in de loop van de weken

Ik zat er aan te denken om geen supplementen te geven. Verder krijgt ze geen tafelrestjes, dat is een afspraak des huizes om te voorkomen dat de kinderen haar gaan voeren vanaf tafel. Wel krijgt ze af en toe een scheutje yoghurt of een stukje geraspte appel.
Zit ik op de goede weg??
Alvast bedankt!