Nou ik heb mezelf net aangemeld ik heet monique en we hebben een golden retriever Bobby.
Ik heb de hele week al een beetje zitten lezen en wil zelf ook over gaan op vers vlees,eerst wel de complete maaltijden en daarna zelf gaan samenstellen want er valt nog een hoop te lezen voor mij.
Bobby heeft een aantal medische problemen gehad waardoor hij beperkt werd in het lopen en hij werd dik het laatste half jaar gaat het wel goed en inmiddels loopt hij weer 3 uur per dag.
Maar hij blijft maar aankomen

Zodra hij weer op de brokken gaat volledig dan komt hij weer aan,nou krijgt hij ook geen tussendoortjes behalve bij het terug komen als hij los is een brokje.
Bobby is een forse reu en hij is voor een golden wel erg groot hoor ik iedereen om ons heen zeggen.
Maar dan nog moet er nu 6 kilo af(volgens de dierenarts vooral omdat bobby last heeft van zijn gewrichten),we schrokken enorm dat hij weer zo was aangekomen want echt heel erg zichtbaar is het niet.
Nu is de vraag kan hij met vers vlees weer op een goed gewicht komen zonder dat hij honger heeft???
Want nu met die bonen en brokken kijkt hij het eten echt uit je mond en hij gaat kwijlen en dat heeft hij nog nooit gedaan.
Ik zou graag jullie mening horen!!!
Omdat ik toen der tijd door Lizzy heel erg geholpen ben op een andere site omdat ze toen een goede arts aanrade hoop ik dat jullie me nu ook kunnen helpen.
We weten echt niet zo goed wat we moeten doen,om Bobby te laten afvallen met een blijvend effect!!!
Voor de duidelijkheid de hoeveelhied brokken die hij krijgt is 300 gram per dag.
Alvast bedankt voor de hulp
Groetjes Monique