Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#958799
Afgelopen woensdag de honden laten enten voor weill. sinds de enting is Chico weer enorm aan het jeuken, terwijl het zo lekker ging :'(
Ik vraag me nu af, kan het de enting zijn waar hij nu op reageer??
Door Lizzy
#958881
Ja, ik zeg op dit soort dingen gelijk "JA".

Dit zijn de algemene vaccinatie symptomen bij kinderen. Reken maar van YES dat je die ook ziet bij onze huisdieren:

verlies van weerstand, verkoudheden, geel of groen snot, pusogen, verlies van oogcontact, scheelzien, midden-oorontsteking, bronchitis, longontstekingen, rochelende ademhaling, hoesten, astma, eczeem, allergieën, gewrichtsontsteking, jeugdreuma (juveniele reumatoïde artritris), darmontstekingen (Crohn, colitis), hoofdpijn, migraine, vermoeidheid en futloosheid, overmatige dorst, suikerziekte, bedplassen, diarree, hardlijvigheid, veel drinken, hoofdpijn, slaapstoornissen met angstig huilend wakker worden, hoofdbonken, epilepsie, overstrekking van de rug, spierverkrampingen, spierslapte, inprentingsstoornissen, concentratiestoornissen, geheugenverlies, groeistoornissen, coördinatiestoornissen, ontwikkelingsstoornissen, gedragsstoornissen zoals onrust, angst, agressiviteit, geïrriteerdheid; stemmingsveranderingen, emotionele onevenwichtigheid, verwardheid, verlies van wilskracht, geestelijk achterblijven, zwakzinnigheid, autisme, ADHD

Natuurlijk kan de jeuk ook ergens anders van zijn, de planten en grassen staan weer volop in bloei. Maar een hond met huidproblemen: het is de vraag of het verstandig is deze te vaccineren. Mijn Dalmatiers Brutus en Pinkel hadden ieder jaar rode vlekken van voor tot achter. Dat begon na de Weil enting en liep tot bijna het eind van het jaar. Ik dacht altijd "gras allergie". Maar sinds ik gestopt ben met de Weil enting: hebben zij geen rode vlekken meer. Linga heeft van de week wel haar Weil enting gehad. Ik ben benieuwd of ik nog reacties bij haar ga zien....
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 29 apr 2008, 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#958906
Lizzy schreef: Ja, ik zeg op dit soort dingen gelijk "JA".

Dit zijn de algemene vaccinatie symptomen bij kinderen. Reken maar van YES dat je die ook ziet bij onze huisdieren:

verlies van weerstand, verkoudheden, geel of groen snot, pusogen, verlies van oogcontact, scheelzien, midden-oorontsteking, bronchitis, longontstekingen, rochelende ademhaling, hoesten, astma, eczeem, allergieën, gewrichtsontsteking, jeugdreuma (juveniele reumatoïde artritris), darmontstekingen (Crohn, colitis), hoofdpijn, migraine, vermoeidheid en futloosheid, overmatige dorst, suikerziekte, bedplassen, diarree, hardlijvigheid, veel drinken, hoofdpijn, slaapstoornissen met angstig huilend wakker worden, hoofdbonken, epilepsie, overstrekking van de rug, spierverkrampingen, spierslapte, inprentingsstoornissen, concentratiestoornissen, geheugenverlies, groeistoornissen, coördinatiestoornissen, ontwikkelingsstoornissen, gedragsstoornissen zoals onrust, angst, agressiviteit, geïrriteerdheid; stemmingsveranderingen, emotionele onevenwichtigheid, verwardheid, verlies van wilskracht, geestelijk achterblijven, zwakzinnigheid, autisme, ADHD

Natuurlijk kan de jeuk ook ergens anders van zijn, de planten en grassen staan weer volop in bloei. Maar een hond met huidproblemen: het is de vraag of het verstandig is deze te vaccineren. Mijn Dalmatiers Brutus en Pinkel hadden ieder jaar rode vlekken van voor tot achter. Dat begon na de Weil enting en liep tot bijna het eind van het jaar. Ik dacht altijd "gras allergie". Maar sinds ik gestopt ben met de Weil enting: hebben zij geen rode vlekken meer. Linga heeft van de week wel haar Weil enting gehad. Ik ben benieuwd of ik nog reacties bij haar ga zien....
Nou lekker dan :(

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 6.html#new
Door claudiaB
#958920
Jeetje ben best geschrokken van je verhaal hierboven.
Ik dacht meer aan , misschien zit er wel kippeeiwit in de enting of zoiets??
Nu heb ik toch een beetje spijt van het enten, maar ik vond het risico te groot om het niet te doen. :(
Is het zinvol om shindele's minerals te geven??
Door Lizzy
#958922
claudiaB schreef: Jeetje ben best geschrokken van je verhaal hierboven.
Ik dacht meer aan , misschien zit er wel kippeeiwit in de enting of zoiets??
Nu heb ik toch een beetje spijt van het enten, maar ik vond het risico te groot om het niet te doen. :(
Is het zinvol om shindele's minerals te geven??
Oh, die was ik vergeten, dat krijgt Linga nu ook. Nou ja, weet je wat het is? Meestal gaat het goed, met entingen. En meestal (als er reacties zijn) zijn het milde reacties (soms zijn de reacties helemaal niet mild en zit je een honden-levenslang met een hond die bijv. een autoimmuunziekte heeft). En herleid de eigenaar of de dierenarts dat helemaal niet meer terug naar een enting, als er reacties zijn zoals bij jouw hond en de mijne. Oh, bovendien is het natuurlijk niet met 100% zekerheid gezegd dat het hiervan is.... Maar ja, ik geloof niet in toevalligheden en ook niet in sprookjes en we zijn hier natuurlijk super-alert. Problemen die binnen 3 maanden na een enting optreden: kun je vaak de oorzaak in de enting zoeken. Nou, zeker reacties binnen 1 week na een enting: dat is eigenlijk wel bingo....

Ik heb ook alweer spijt van de enting. En wat ik volgend jaar doe, dat weet ik nog niet. Gelukkig weer een jaar de tijd om erover na te denken... Jij ook.... Welkom bij de club.
Door Laura2004
#959193
claudiaB schreef: Jeetje ben best geschrokken van je verhaal hierboven.
Ik dacht meer aan , misschien zit er wel kippeeiwit in de enting of zoiets??
Ik meen te hebben gehoord dat er in alle entingen kippeneiwit zit, dat is één van de redenen waarom ik Ziggy niet meer ent. Weet iemand of dit klopt?
Door dogsunlimited
#959880
Jeuk kan door verschillende oorzaken komen. Meestal is dat bij de Lepto-enting een vervuiling van de lever (volgens mijn holistische DA toen....), waardoor de rode vlekken ontstaan. Dat was bij Stanley het geval, is vorig jaar flink ontgift en heeft sindsdien geen last meer van zijn huid. Ik laat sinds 2007 ook geen Lepto meer enten, dus die entreacties zijn zowieso uitgebleven. Standaard 3 weken na de enting chronische diarree en jeuk.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door