<< Nu heb ik eigenlijk de volgende vraag aan de mensen die barfen, gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar wat is de reden dat jullie barfen en niet kant en klaar voeren. Is het gezonder, is het goedkoper of vinden jullie het gewoon leuk om het voer zelf klaar te maken?<<
Moniek,
Ik maak het zelf klaar om een hele boel redenen, niet omdat ik iets tegen de kant en klare paketten heb , integendeel, ze steken met kop en schouders uit boven brok maar "hetgeen je zelf doet, doe je meestal beter" is mijn eerste troef.
(En indien je Belgische zou zijn , dan weet je dat deze uitspraak komt van Roger, de TV klusjesman van de Brico center
)
Ik weet exact wat erin gaat? en hoeveel spiervlees en hoeveel orgaanvlees !
Ik heb ook niet het minste moeite om aan "materiaal" te komen, integendeel, ik haal bij sommigen van mijn "leveranciers" al bijna 30 jaar pens, hart en ander spul van runderen.
Het is voor mij nog altijd stukken goedkoper dan een kant en klaar pakket.
En "last but not least" het is niet gemalen. Ik snij de stukken zo groot dat mijn hond nog effe wat maalwerk, trekwerk of scheurwerk heeft en dat er hele lappen of blokken vlees in zijn maag darmstel komen en dit is een heel groot voordeel tegenover gemalen.
Ik heb het ooit zo geschreven op een andere Barf lijst:
Brok is junkfood.
Kant en klare diepvriespaketten van een goede fabrikant zijn datgene wat in de menselijke voeding de betere kant en klare maaltijden zijn.
Maar, ......het gene ik zelf maak is "grootmoeders stoofpotje" en dat trek nog altijd het beste.
Cheers
Roger;