Nu is het dus 1 blok beton.

We hebben geprobeerd om er met de decoupeerzaag stukken van af te zagen maar dat lukte niet echt.
Hoe gaan jullie hier mee om???
Of het hele geval ontdooien, in stukken snijden en weer invriezen??? ???
Groet Callas
Moderator: Lizzy
Janet schreef: in stukken knippen (gaat beter dan snijden) en deEen goed mes en een aanzetstaal, daar glij je mee door zo'n pens, daar kan geen schaar tegenop
callas schreef: Ik heb vorige week( voor het eerst!) een hele pens gekocht maar omdat ik geen tijd had om ermee af te werken heb ik het hele geval in de vriezer gekieperd.Doe maar ontdooien totdat ie te snijden is en dan weer de terug de vriezer in.
Nu is het dus 1 blok beton.
We hebben geprobeerd om er met de decoupeerzaag stukken van af te zagen maar dat lukte niet echt.
Hoe gaan jullie hier mee om???
Of het hele geval ontdooien, in stukken snijden en weer invriezen??? ???
Groet Callas
Angelique schreef:wat is een aanzetstaal ???
Een goed mes en een aanzetstaal, daar glij je mee door zo'n pens, daar kan geen schaar tegenop![]()
jeanne schreef:Dat is dat stuk ijzer met handvat waar de slager ( en ik
wat is een aanzetstaal ???
jeanne schreef: oooooooooooooooooh, en dat heeft iedereen natuurlijk in huisIedereen wiens hond Barf krijgt zou toch minimaal dit toch wel in huis mogen hebben. Anders krijg je dat armieterige gedoe met een keukenschaar/decoupeerzagen/cirkelzagen enz.![]()
![]()
![]()
Angelique schreef:of je moet net als Jan twee samoraizwaarden in huis hebben
Iedereen wiens hond Barf krijgt zou toch minimaal dit toch wel in huis mogen hebben. Anders krijg je dat armieterige gedoe met een keukenschaar/decoupeerzagen/cirkelzagen enz.![]()
jeanne schreef:
of je moet net als Jan twee samoraizwaarden in huis hebben![]()
ideaal als penssnijder!
maar goed, zo vaak hoef ik niet te hakken en te snijden, ik koop het meestel in hapklare stukken![]()
callas schreef: Ik heb een aanzetstaal, deze is trouwens om de braampjes van het snijvlak te halen heb ik me laten vertellen.Dan denk ik dat je iets neit goed doet, toen ik dat aanzetstaal net had en uiteraard een paar misslagen maakt, waren mijn messen ipv scherp in één klap bot. Nu we de slag te pakken hebben heb ik altijd scherpe vleesmessen.
Ik heb een set goede messen (Zwilling plus aanzetstaal) maar vlieg er niet mee door de pens helaas. Misschien doe ik iets niet goed??
De tip van het knippen ( schaar hoort ook bij bovenstaande set) ging uitstekend bij een stuk ontdooide pens dus dat ga ik vaker doen!
Luitjes bedankt voor de tips!
Groet Callas