Moderator: Lizzy
Cindy de Wolf schreef: Weet iemand hoe lang het duurt voordat een uitslag bekend is van een titerbepaling en kan een arts dat zelf doen en hoeveel kost dat ongeveer? Die van mij zijn 2 jaar geleden geent met nobivac dhppi+l en nu zouden ze in mei weer moeten, vandaar.ik heb Rakker laten tetsen met de test van Puur Natuur en daar kun je op wachten. Volgens mij verschillen de prijzen heel erg per dierenarts. Mijn eigen DA in Nieuwegein wilde het wel doen, maar dan betaalde ik € 50 alleen voor de test en geen APK van Rakker. Nu heb ik iets in dezelfde richting betaald met APK.
Dian schreef: ik heb Rakker laten tetsen met de test van Puur Natuur en daar kun je op wachten. Volgens mij verschillen de prijzen heel erg per dierenarts. Mijn eigen DA in Nieuwegein wilde het wel doen, maar dan betaalde ik € 50 alleen voor de test en geen APK van Rakker. Nu heb ik iets in dezelfde richting betaald met APK.Thankx. Ik moet di toch terug met Terry naar Maarten zal hem er gelijk even naar vragen.
Sanyo schreef: Ik heb van de laatste keer een gespecificeerde nota.Was dat voor alles of voor 1 onderdeel bijv parainfluenza?
De titerkosten waren incl BTW 24 euro. Het ligt er dan natuurlijk nog aan wat de da berekent voor concultkosten, dat komt er dan nog bij.
nelb schreef: Ik heb kosten opgevraagd bij mijn DA: volkomen belachelijk, tussen de 200 en 250 per hond en ik heb er 6. Ze rekende per ziekte een bedrag.Zij gebruiken dan niet de titertest van VacciCheck titerbepaling van puur natuur. Die test alleen DHP, de uitslag is met een half uur bekend. Ik ben zelf uiteindelijk naar Tannetje geweest in Otterlo. Op de site van puur natuur (http://www.puurnatuur.nl) staat een lijst van dierenartsen die de VacciCheck gebruiken. Even kijken bij produkten, puur natuur, de vaccicheck titerbepaling. Helemaal onderaan staan dan alle DA's. Er zitten er wel een aantal in de buurt van Utrecht.
Wel zei ze schappelijk dat als ik het ergens goedkoper kon krijgen ze dat graag zou willen weten.
Vandaar mijn vragen:
Sanyo, wat waren precies de kosten / hoe opgebouwd en welke tests zijn er gedaan?
Dian, jij woont bij mij in de buurt, waar ben je geweest, wat is er getest dan kan ik evt. daar informeren en heengaan.