Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door audier
#887991
Hoe doen jullie de produkten in de vriezer? Stellen jullie al maaltijden voor 1 dag samen en vriezen jullie dat dan in? Zodat je alleen maar een pakketje hoeft te ontdooien...Of ligt gewoon alles soort bij soort in de vriezer zoals je het koopt en pakken jullie per dag wat je nodig denkt te hebben...wat is handiger?

Groetjes, Karin
Door dorinekok
#888008
hoi!
Dat zal bij iedereen verschillend zijn en ik denk dat je het moet doen zoals het voor jou en de manier waarop je voert het beste uitkomt. Ik bijvoorbeeld kan niet alle voedig tegelijk inslaan. Dan krijg ik weer een heleboel vlees, dan weer een heleboel kip etc. etc. Dus ik pak alles gewoon in zakjes van 1 kilo. Ik geef ook vaak gewoon 1 ding per dag en verdeel over de week de juiste percentages. Nou ja, ongeveer dan. Meestal komt het er op neer dat ik ook wel eens wat anders toevoeg en dan houd ik wat over dat ik bewaar in de koelkast, dat meng ik de volgende dag dan weer door het voer en zo blijf ik bezig. Ik ontdooi elke dag een kilo van het een of ander. Maar ik houd dagelijks bij wat ik gegeven heb (en maak zelfs een schema voor de weken vooruit) zodat ik altijd zeker weet dat ze voldoende krijgen.
Mijn vriezers zijn een grote bende en ik moet echt altijd zoeken naar wat ik nodig heb. Misschien een goed voornemen om dat de komende maand eens uit te zoeken.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#888017
bij mij is het echt een zooitje :-[ :-[
zoals ik het koopt gooi ik het in de vriezer.
Zo is het iedere keer weer een verrassing wat ze krijgen :)
Maar als je bij herby besteld staat meestal vermeld op de zakjes wat het is.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel kan zien wat er in de zakjes zit.
Ik koop alles per kilo en ze eten bij mij bijna 2 kilo per dag dus 2 zakjes per dag eruit gaat prima!!!
Of dit handig is, ach bij mij werkt het zo goed!
ellen
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#888045
[quote="audier"]
Hoe doen jullie de produkten in de vriezer? Stellen jullie al maaltijden voor 1 dag samen en vriezen jullie dat dan in? Zodat je alleen maar een pakketje hoeft te ontdooien...Of ligt gewoon alles soort bij soort in de vriezer zoals je het koopt en pakken jullie per dag wat je nodig denkt te hebben...wat is handiger?

Groetjes, Karin
[/quote]

Ik heb verschillende dingen gedaan maar nu doe ik het supermakkelijk: ik heb twee honden die elk ongeveer 250 gram per maaltijd krijgen. Aangezien veel zaken per 500 gram of per 2 stuks verpakt zijn, is dat dus 1 pakje per maaltijd uit de vriezer en klaar.
Door audier
#888050
Maar als ik het goed begrijp krijgen ze dus bij jullie allemaal niet per dag de percentages.....jullie doen het per week of per 2 weken ofzo of snap ik nu iets niet? De ene dag krijgen ze dan bijvoorbeeld alleen orgaan en de andere dag bot en dan hebben ze per periode van een week of 2 weken alles binnen of werkt het zo niet??? :-[ :-[

Groetjes, Karin
Door karin2
#888051
[quote="audier"]
Maar als ik het goed begrijp krijgen ze dus bij jullie allemaal niet per dag de percentages.....jullie doen het per week of per 2 weken ofzo of snap ik nu iets niet? De ene dag krijgen ze dan bijvoorbeeld alleen orgaan en de andere dag bot en dan hebben ze per periode van een week of 2 weken alles binnen of werkt het zo niet??? :-[ :-[
Groetjes, Karin
[/quote]

zo doen een hoop mensen het hier ja .
ze hoeven echt niet élke dag zoveel % van dit en zoveel % van dat ,als het maar over een week of 2 compleet is .
en één procentje meer of minder van dit of dat worden ze ook niet ziek van  ;)
Door karin2
#888053
ff een aanvulling : sommige honden krijgen wel diaree van alleen orgaanvlees en alleen bot is ook niet zo handig ivm verstopping (harde witte poederige stoelgang )
dus bot met spiervlees of pens bv .
Door judith1967
#888055
Ik maak wel pakketjes.

Want bijv een konijnekop is nooit genoeg,dus dat vul ik dan aan met speirvlees of orgaan
Bij pens doe ik dan bot bij.

Makkelijk die pakketjes,ben niet zo van de pak maar wat uit de vriezertype
Door audier
#888056
[quote="karin2"]
zo doen een hoop mensen het hier ja .
ze hoeven echt niet élke dag zoveel % van dit en zoveel % van dat ,als het maar over een week of 2 compleet is .
en één procentje meer of minder van dit of dat worden ze ook niet ziek van  ;)
[/quote]

Oooooke......daar wordt het al een stuk makkelijker/duidelijker van....ik zag me elke dag al rekenen...en aangezien dat niet m'n sterkste kant is.. :o

Groetjes, Karin
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#888074
[quote="audier"]
Maar als ik het goed begrijp krijgen ze dus bij jullie allemaal niet per dag de percentages.....jullie doen het per week of per 2 weken ofzo of snap ik nu iets niet? De ene dag krijgen ze dan bijvoorbeeld alleen orgaan en de andere dag bot en dan hebben ze per periode van een week of 2 weken alles binnen of werkt het zo niet??? :-[ :-[

Groetjes, Karin
[/quote]

Nee ik voer niet dagelijks 100%, dus compleet. Dat is ook het principe van BARF, toch? Ik voer compleet over een week. Ik hou dat netjes bij op een briefje op de koelkast namelijk:
Rover: 9 maaltijden vleesbot, 2 maaltijden groente, 2 maaltijden orgaan en 1 maaltijd spiervlees
Annak: 9 maaltijden vleesbot, 3 maaltijden groente, 2 maaltijden orgaan
De hoeveelheden zijn min of meer afgepast maar het is altijd min of meer.
Door pallas
#888131
Ik bestel per 6 weken alles in eén keer. Voor de bestelling reken ik uit wat ik dan aan hoeveelheid bot, vlees en orgaan moet hebben. Na 6 weken is de vriezer leeg en weet ik dat ze dus alles binnen hebben gekregen wat nodig is.

O ja, ik vries alles in in grote tassen of stevige vuiniszakken gesorteerd naar soort. Elke dag pak ik er een kilo of 2 uit. Ik stel wel altijd een complete maaltijd samen dus bot, vlees,orgaan en groenten.
Door tieneke
#888136
Hier krijgen de Nollebakkers een strak uitgerekend weekmenu,2 keer per dag eten ze,het meeste verpak ik per maaltijd,wel een gedoe maar zo heb je wel de juiste hoeveelheden.
De lijst met iedere dag ander vlees/bot etc boven de vriezer heb ik niet meer nodig  ;)
En buiten dit zijn er nog onze 4 barftijgers,met hun is het wat makkelijker omdat ze niet alle botsoorten eten,bij hun kijk ik vaak dan ook niet zo nauw eerlijk gezegd.
Door laura86
#888235
Ik heb alles in kleine porties ingevroren, ongeveer 200 gram. Wel alles gewoon apart, dus geen complete maaltijden per dag.

Ik heb nu een puppy, dus de hoeveelheden die hij nodig heeft veranderen heel snel. Vandaar dat ik het handig vind om zulke kleine porties te maken. Ik denk dat ik later wel grotere brokken invries, dan heeft hij ook wat meer te knagen.
Door audier
#888236
@laura86....ik heb 2 puppies  :) 1 van 5 maanden en 1 van 10 weken...
Is jouw pup al volledig aan het barfen? Of krijgt ie ook kvv?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door