Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#89882
Hallo,

ik wil graag een vleesloze dag per week doen, wat kan ik dan het beste gaan ??? geven? Ik had zelf in gedachten om wat fruitmix te maken en dan met yoghurt geven, is dat iets? En dan tussendoor ook nog een rauw ei. Heeft iemand nog suggesties?Wie het weet mag het zeggen! :P Een vastendag zie ik niet zitten ivm misselijkheid. :-\
Door Ollie
#89893
Ik had al meerdere keren gelezen dat, het goed zou zijn om een vleeslozedag of een vastendag in te lassen vandaar. Ik heb hier een bulletje wat een beetje vrstopt zit, dus dacht ik dat het mischien wel een goed idee zou zijn. ???
Door Ollie
#89896
balupa schreef: Dan geef je toch vis :D
Valt vis niet onder vlees dan? ???
Door alies2
#89898
Ik geef een keer per week alleen verse pens. Goed voor de darmen en verder zit er niets in qua voedingsstoffen
Alies
Door qyan
#89899
Ollie schreef:

Valt vis niet onder vlees dan? ???
:o
vis is vis toch ???
Door Sander
#89901
Een vaste dag ben ik wel een voorstander van (hier krijgen ze op vrijdag niets te eten), maar een vleesloze dag weet ik niet zo goed. Wat bedoel je precies met een vleesloze dag? Geen vlees? Geen vis? Geen dierlijke produkten? In het laatste geval moet je namelijk ook geen yoghurt of eieren voeren. Een vasten dag vind ik overigens minder dramatisch dan het lijkt. Een maand of twee geleden hebben we dat hier ingevoerd. Ze zijn er inmiddels heel goed aan gewend!
Door Ollie
#89907
Sander schreef: Een vaste dag ben ik wel een voorstander van (hier krijgen ze op vrijdag niets te eten), maar een vleesloze dag weet ik niet zo goed. Wat bedoel je precies met een vleesloze dag? Geen vlees? Geen vis? Geen dierlijke produkten? In het laatste geval moet je namelijk ook geen yoghurt of eieren voeren. Een vasten dag vind ik overigens minder dramatisch dan het lijkt. Een maand of twee geleden hebben we dat hier ingevoerd. Ze zijn er inmiddels heel goed aan gewend!






Nee geen vlees, alleen fruit en yoghurt! En een ei tussendoor! Ik begrijp niet zo goed waarom geen ei en geen yoghurt? En waarom is een vastendag dan wel goed, want dan krijgen ze toch ook geen dierlijke eiwitten? Tja ik ben ook nog maar een beginneling dus.. :-[
Door Ollie
#89910
qyan schreef:

:o
vis is vis toch ???
Uuuh ja :-[ maar ik dacht dat vis wel altijd onder vlees gerekend werd.
Door Ollie
#89912
alies2 schreef: Ik geef een keer per week alleen verse pens. Goed voor de darmen en verder zit er niets in qua voedingsstoffen
Alies
Ze krijgen hier ook 1x in de week een pensdag.
Door ~anna~
#89914
Ollie schreef:

Uuuh ja :-[ maar ik dacht dat vis wel altijd onder vlees gerekend werd.
Nee :o :o :o ;)
Door Lizzy
#89916
Wat bedoel je met verstop zitten? Qua ontlasting? Teveel bot gegeten misschien?
Door Ollie
#89921
Lizzy schreef: Wat bedoel je met verstop zitten? Qua ontlasting? Teveel bot gegeten misschien?
Ja ze poept erg moeilijk, en nee ik geef heel weinig bot, ze hebben laatst voor het eerst een kippenvleugel gehad, maar omdat ze zo graperig zijn is dit toch wel moelijk te geven. Ze krijgen hier wel af en toe kippennekjes in hapklare brokken.
Maar, Lizzy is zo vleesloze dag iets om te doen en dan gewoon die dag fruit en yoghurt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#89930
Ollie schreef:

Uuuh ja :-[ maar ik dacht dat vis wel altijd onder vlees gerekend werd.
Tuurlijk, een beetje vegetariër eet ook geen vis, vis is wat mij betreft ook vlees, gewoon de dierlijke massa die het skelet en de ingewanden bij elkaar houd LOL
Wil je een vegadag dan zou ik er een groentedagje ervan maken, maar persoonlijk zie ik daar niet zo het nut van in:)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door